Avatar billede nomis Praktikant
21. november 2006 - 20:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ingen adgang i command prompt

Jeg prøver at køre et PHP-script fra kommandoprompt, altså fra DOS. Jeg kan bare ikke komme ind i mappen i DOS! Jeg kan sagtens nå til c:\inetpub\wwwroot, men derfra er det kun enkelte mapper, som jeg kan gå til. Resten giver en"Invalid directory" fejl.
Jeg har sat adgang til alle mapper til Read/browse/write/execute. Er det IIS, der blokerer for adgangen till mapperne fra DOS? Jeg kan sagtens se siderne i browseren under serveren localhost, og altså også i Windows Explorer.
Hvordan får jeg adgang i kommandoprompt?
Avatar billede trumf Nybegynder
24. november 2006 - 19:45 #1
Et gæt kunne være at mappens navn er i to ord og at du har glemt at bruge citationstegn om adressen
cd "c:\inetpub\wwwroot\min mappe"
Avatar billede nomis Praktikant
24. november 2006 - 22:29 #2
somme tider kan man overse de mest oplagte løsninger. Jeg tror det er for lang tid siden jeg har arbejdet i dos... mappenavnet var selvfølgelig over 8 tegn, og jeg glemte den gamle formel [første 6 tegn]+"~1". Duh...