Avatar billede ldanielsen Nybegynder
24. november 2006 - 14:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

wmv video med flere kvaliteter

Jeg har et videoklip i høj kvalitet som skal på nettet. Jeg encoder det med Windows Media Ecnoder 9, men vil gerne have det i flere kvaliter.

Der er åbenbart en mulighed for at lave det i flere kvaliteter i én fil (?), men hvordan fungerer det i praksis?

Jeg har lavet en fil med to kvaliteter, men når jeg afspiller den ser jeg den høje kvalitet. Hvad skal jeg gøre for at brugerne skal kunne vælge, eller evt automatisk få den rigtige kvalitet til deres forbindelseshastighed?
Avatar billede coderdk Praktikant
24. november 2006 - 14:04 #1
Så skal du bruge Windows Media Server... Webservere understøtter ikke "Intelligent Streaming", som er det der udnyttes når du indlejrer flere kvaliteter i en fil.
Hvis du skal bruge en webserver skal du i Media Encoder vælge "Web server (progressive download)" i "Content Distribtution"...
Avatar billede coderdk Praktikant
24. november 2006 - 14:04 #2
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
24. november 2006 - 14:49 #3
Tusind tak.

Jeg vil så lægge to filer op, hver med én stream, men i god/mindre god kvalitet.

Jeg ved ikke om jeg skal lave en asx-fil. Jeg har ikke noget imod at folk downloader filen, og jeg regner med at 99,99% af brugerne bruger MSIE. Er der så nogen grund til det?
Avatar billede coderdk Praktikant
24. november 2006 - 15:57 #4
Mnæh, jeg tror det er ok bare at linke til .wmv'en :)