Avatar billede simoncarlsen Nybegynder
26. november 2006 - 11:37 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

grafikkort til under 500 kr.

hej alle.

jeg har nogle problemer med mit grafikkort, så derfor vil jeg gerne have et nyt.

min computer ser sådan ud:

cpu:  pentium 4 2800/800 MHz
Bundkort: shuttle AV49PN

mit forhenværende grafikkort var et: Point of View,Geforce FX5200, 128 mb ram.

det graffikkort jeg søger må meget gerne have dvi-udgang.
det skal være godt til billedbehandling(photoshop cs)
og må også gerne kunne køre de fleste spil uden problemer.

OG det skal helst koste under 500 kr.

er der andet i har brug for at vide så skriv:)

Venlig hilsen
Simon
Avatar billede peet49 Nybegynder
26. november 2006 - 11:39 #1
Avatar billede loppehund Nybegynder
26. november 2006 - 11:56 #3
500 = og må også gerne kunne køre de fleste spil uden problemer = Sker aldrig
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. november 2006 - 12:13 #4
loppehund har ret her - du får ikke et grafikkort til under 500 der kører de fleste spil uden problemer.

Sagt på en anden måde: spillene du vil spille, må ikke være nyere end 3 år gamle, ellers kan kortet ikke trække dem.
Avatar billede simoncarlsen Nybegynder
26. november 2006 - 12:56 #5
okay, det behøves så ikke at kunne køre de nyeste spil, men bare at de kan køre nogen spil fornuftigt;)
eller ihvertfald er bedre end det gamle kort.

hvis i skulle vælge ét kort, hvad skulle det så være...
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. november 2006 - 13:00 #6
Avatar billede loppehund Nybegynder
26. november 2006 - 13:05 #7
Jeg er enig.

du kan ikke afvikle spil tilfredsstillende på kort til 500kr.
Avatar billede haverslev Novice
26. november 2006 - 13:06 #8
Dette pga. Clock hastighed:  350 MHz /RAMDAC clockhastighed:  400 MHz og 256 Mb ram
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=175086
Avatar billede simoncarlsen Nybegynder
26. november 2006 - 13:13 #9
okay tak for det...

hvor godt er det grafikkort i tre snakker om, og vil det godt kunne klare sig de næste 2 år, uden at jeg skal ud og invistere i nyt igen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. november 2006 - 13:15 #10
Nej
Avatar billede loppehund Nybegynder
26. november 2006 - 13:16 #11
Ja, til 7 kabale :D
Avatar billede simoncarlsen Nybegynder
26. november 2006 - 13:23 #12
okay:)

hvorlangt skal jeg op i pris for at være bare en lille smule fremtids sikret...
Avatar billede loppehund Nybegynder
26. november 2006 - 13:41 #13
Penge kan ikke skabe fremtidssikring. Hertil går udviklingen alt for stærkt. Igen man sætte krav, ønsker, realision og fornuft sammen.

Er dine krav SuperMario, SIMS, og PacMan, så er rådet fra mig, at du skal stile efter low-end kort. Er kravene Crysis, HL2, Olivion m. m. på høje opløsninger, så skal du sigte efter high-end. Dog skal du krydre dette med en gran fornuft. Grafikkortet skulle jo gerne passe sammen med resten af dine specifikationer. Din maskine er jo lidt forældet, og stor invistering på grafikkortet er overkill.
Avatar billede haverslev Novice
26. november 2006 - 13:46 #15
Enig i loppehund`s beskrivelse.
Men nedenstående er nok nærmest et minimum:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=239902
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=181093
Avatar billede simoncarlsen Nybegynder
26. november 2006 - 22:17 #16
okay... men tak for alle jeres svar:)
Avatar billede loppehund Nybegynder
26. november 2006 - 22:27 #17
Velbekom - giv min andel til de andre
Avatar billede simoncarlsen Nybegynder
26. november 2006 - 22:36 #18
okay... men tak for alle jeres svar:)
Avatar billede haverslev Novice
26. november 2006 - 23:34 #19
Øhh. hvorfor tager du points selv ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. november 2006 - 20:04 #20
Spørgsmål oprettet af simoncarlsen:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=simoncarlsen&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on

Spørgsmål oprettet og besvaret af simoncarlsen:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&status_3=on&spm_creator=simoncarlsen&spm_part=&spm_answer=simoncarlsen&find=&engine=exp

Sjovt nok er de ens...

simoncarlsen - point er ikke lokkemad til at få svar. Det er "løn" for at hjælpe herinde!
Avatar billede haverslev Novice
27. november 2006 - 20:10 #21
Så er der vist noget med en bog, som har en bestemt farve ;O)
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. november 2006 - 20:17 #22
;)
Avatar billede simoncarlsen Nybegynder
28. november 2006 - 16:41 #23
undskyld, men så vidt jeg ved (er jo nybegynder) kan man ikke give point til kommentare,kun svar,
så havde ikke muglighed for at give nogen.

ret mig hvis jeg tager fejl.
vil selvfølgelig godt give de point, vidste bare ikke hvordan jeg skulle gøre det :)
Avatar billede haverslev Novice
28. november 2006 - 17:22 #24
Korrekt, men så beder man om et svar af den/dem som er kommet med en løsning.
Når et spørgsmål er accepteret med eget svar, så kan der ikke mere gives.
points i dette spørgsmål.
For evt. at give deltagerne points, så skal du oprette et nyt spørgsmål. kald det:
Points til person xxx og med reference til dette spørgsmål http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. november 2006 - 20:18 #25
hvis du ved at det kun er svar der kan accepteres, og du selv kan lægge et svar, hvorfor kan du så ikke bede andre om et svar.
Avatar billede simoncarlsen Nybegynder
29. november 2006 - 17:46 #26
hej igen..

så har jeg lavet et til spørgsmål, så i kan få de point som i fortjener.
bare lig et svar så vil jeg prøve og give jer dem, hurtigst muligt:)

endnu engang tak for hjælpen:)
Avatar billede simoncarlsen Nybegynder
29. november 2006 - 17:47 #27