26. november 2006 - 17:14Der er
6 kommentarer og 1 løsning
et let script
Hejsa...
Jeg sidder og er ved at lave en hjemmeside. Jeg vil derfor lige høre de klogen inden for asp. Når jeg laver en hjemmeside, bruger jeg html. Når siden er færdig laver jeg 2 php filer der hedder top.php og bottom.php, og smider dem i en mappe der hedder _req. I index.php filen, laver jeg i toppen og i bunden af siden en linie der hedder <? require('_req/top.php') ?> og <? require('_req/bottom.php') ?>
Men den server hjemmesiden skal ligge på (hos web10, understøtter ikke php.. NEdern.
MEN... Er det er script i asp der ligner dette script?
Altså angive stien med en / først, hvilket betyder at stien begynder fra roden. Du skal så skrive virtual i stedet for file.
Ellers kan du få problemer med det hvis en asp-side ude i en undermappe skal include top og bottom. På denne måde kan du bruge præcis samme include statement alle steder.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.