Avatar billede jeanette18 Nybegynder
26. november 2006 - 18:44 Der er 50 kommentarer og
1 løsning

SHG og kundeservice - py for pokker!

Ja py for pokker som de da kan. Efter at have haft nedenstående problem, besluttede vi os for at sende maskinen op til dem pr. postopkrævning da der fortsat er fuld garanti på maskinen.
De gav udtryk for at de ville betale portoen såfremt der blev konstateret fejl på maskinen.

I stedet for at modtage pc`en og få den checket afviser de den og sender den retur, med den forklaring, at de ikke godtager pakker som de skal forudbetale for. Så skidt med om vi som kunde taber ca. 150 kr i fragt.

Så selv om min far har købt for over 80.000 grej hos dem inden for en kort årrække har de ikke kunne finde ud af at udvise fleksibilitet på trods af at de vidste at vi havde hårdt brug for maskinen.

Samtidig gjorde vi opmærksom på at vi faktisk havde 2 x fragt tilgode i forvejen, den ene gang blev vi lovet det i en mail, den anden gang var netop maskinen her som blev købt op til julen 2006 hvor de på deres hjemmeside lovede fragtfri levering ved køb over 5000 kr, men vi blev pålagt 80-100 kr i fragt.

Nu står vi så med maskinen og de har tabt èn kunde.

http://www.eksperten.dk/spm/742885
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. november 2006 - 18:50 #1
Jeg kan kun sige at jeg har rigtig gode erfaringer med SHG. Jeg har aldrig haft noget der minder om ovenstående
Avatar billede geforce3 Praktikant
26. november 2006 - 18:52 #2
Heller ej mig, og har også handlet en del efterhånden.
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. november 2006 - 18:53 #3
Det er ikke pænt af dem.

For øvrigt, hvis maskinen ikke rører på sig overhovedet når du trykker på start. Ingen blæsere der starter op, og inden haddiske der spinder op, så er det givet vis strømforsyningen den er gal med.
Avatar billede loppehund Nybegynder
26. november 2006 - 18:58 #4
Lav en simpelt kortslutning med grøn og sort på ATX stikket
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2006 - 19:00 #6
besluttede vi os for at sende maskinen op til dem pr. postopkrævning

>>hvad forventer du at de skulle betale pengene retur ,læs deres regler om retur varer inden man sender varer retur der står det udtrykkeligt ! at varer der sendes pr postopkrævning de nægtes modtaget og sendes retur .

iflg købeloven skal de afhjælpe en hw problemer inden for "garanti" perioden dvs
der er ingen garanti på software .
Avatar billede strych9 Praktikant
26. november 2006 - 19:04 #7
>> "med den forklaring, at de ikke godtager pakker som de skal forudbetale for."
- Hvorfor skulle shg lægge penge ud for at løse et af dine problemer?

>> "Så selv om min far har købt for over 80.000 grej hos dem inden for en kort årrække har de ikke kunne finde ud af at udvise fleksibilitet"
- Det her er måske en overraskelse, men hvor 80.000 kan være meget for en privatperson er det ikke særlig mange penge for en butik af shg's størrelse. Desuden er denne efterlyste fleksibilitet nærmest ikke-eksisterende når man som privatkunde køber forbrugerelektronik hos en hvilken som helst større forhandler.

>> "på trods af at de vidste at vi havde hårdt brug for maskinen"
- Endnu en overraskelse: ALLE kunder har en eller anden grund til at have hårdt brug for deres maskinel, og hvorfor skulle der egentlig gives prioritetsbehandling til dig? Jeg ville da have det bedre med at købe i en forretning hvor man beholder sin plads i køen til servicering uanset om man har købt for 800, 80.000 eller 800.000.

>> "Samtidig gjorde vi opmærksom på at vi faktisk havde 2 x fragt tilgode i forvejen"
- Gjorde I dem opmærksom på det omkring jul sidste år? Nej? Så tør øjnene. Det der svarer sig til at brokke sig til McD over at man ikke fik pommesfrit sovs med sidste gang man var hos driven, men hvor man altså ikke lige har hverken bon eller kontaktede dem dengang.

>> "de har tabt èn kunde"
- Det lever de nok med. Jeg er på den anden side yderst irriteret hver gang jeg ser sådan en tude-tråd som den her i et forum hvor butikken er fuldstændig skyld-fri og hvor kunden egentlig kun kan takke sig selv.

Beklager, ingen empati herfra.
Avatar billede ibka Novice
26. november 2006 - 19:13 #8
Det virker som du ikke har læst handelsbetingelser.
Iøvrigt er det en dårlig ide at bringe sådanne hændelser, idet SHG nok ikke har mulighed for at kommenterer.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2006 - 19:25 #9
så smut ned i bilka og køb en pakke tude kiks istedet for og svine shg ud her .
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
26. november 2006 - 20:02 #10
dragonknigt> udgangspunktet er:
1) jeg trykker på startknappen og der kommer lys i bundkortet.
2) pc`en er i gang, når lige at give en enkelt biplyd hvorefter pc`en lukker ned igen.

Jeg har prøvet at benytte en anden strømforsyning, og endvidere har jeg prøvet ovenstående med og uden ram, grafikkort, harddiske osv.

Cpu`en ser ikke ud som om den har haft det for varmt og der er ikke nogen løse forbindelse ud til powerknappen og andre dele sådan som jeg umiddelbart kan se det.
Avatar billede loppehund Nybegynder
26. november 2006 - 20:17 #11
Kommentar: jetdirect

Styr lige det sprog mester!
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. november 2006 - 20:18 #12
OK, jeg forstod det blot således, at den ikke reagerede overhovedet.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
26. november 2006 - 20:31 #13
dragonknigt> har du en idè om hvad der kan være galt?
Avatar billede rebecca Novice
26. november 2006 - 21:13 #14
jeanette 18>>>måske det var værd at prøve et resette bios til default, pil se i manualen hvordan eller pil batteriet ud af bundkortet i 10 min mont. det igen og prøv at starte pc'en
Avatar billede arne_v Ekspert
26. november 2006 - 21:14 #15
http://www.shg.dk/handelsvilkar/reklamationsret2.asp

indeholder:

"Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af shg.dk A/S."

så I skal ikke undre jer over at de nægtede modtagelse.

Jeg synes at du skal læse sidens beskrivelse af hvordan du laver en rigtig
returnering.

Og så køre en reklamation "efter bogen".
Avatar billede arne_v Ekspert
26. november 2006 - 21:16 #16
Hvis du vil fejlsøge så check om blæser sidder ordentligt fast (og ikke er fyldt med
skidt og møg.

En P4 der ikke køles effektivt bliver meget hurtigt så varm at motherboard
lukker ned.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
26. november 2006 - 21:22 #17
rebecca> jeg vil forsøge at resette bios og kommer tilbage med en melding. Når det desværre ikke i aften.
arne_v> pc`en er 100% rengjort med lufttryk som er blevet udført med meget stor forsigtighed og med godt afstand (efter anvisning på nettet). Har så prøvet at starte op både med og uden køler hvilket desværre ikke har hjulpet.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
27. november 2006 - 14:45 #18
hvis du vil resette bios så vil jeg klart anbefale at du prøver at resette via jumper (den skal lige flyttes så den resetter og derefter sættes tilbage)det er ikke altid nok af fjerne batteri (se bundkorts manual bor bios jumper info)

held og lykke
Avatar billede kdt217 Nybegynder
27. november 2006 - 15:45 #19
Hvem er du, jeanette18 ? Du er inde på straffelovens bestemmelser om injurier. Det kan give fælgelsesstraf. Jeg har kontaktet www.shg.dk, og så må vi se, om de gider at gøre noget ved sagen.

Helt generelt: Sådan nogen som dig, kan volde www.eksperten.dk problemer. Det kan ende med, at www.eksperten.dk må lukke eller kræve 'ikke-anonyme' brugere.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. november 2006 - 15:51 #20
kdt217>

Du vil smide folk i faengsel som forventer mere service end butikken lover ?

Jeg tror at der skal bygges mange faengsler for at faa plads til alle !

:-)
Avatar billede loppehund Nybegynder
27. november 2006 - 15:53 #21
Træk nu vejret kdt217!

Der er dagligt mange tråde i diverse forum, hvor folk klager over et firma!
Dette kan på ingenmåde være strafbart.

http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?tid=301246&fid=24
http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=24&tID=362025
Avatar billede loppehund Nybegynder
27. november 2006 - 15:55 #22
http://www.haderkunder.dk/

Måske butikkerne også skulle bag lås og slå :D
Avatar billede kdt217 Nybegynder
27. november 2006 - 16:03 #23
Jeg tror ikke at jeanette18 eksisterer - det er blot en konkurrent til shg.dk, som prøver at svine dem til. Men eksperten.dk hænger på problemet, da de bringer beskeden videre.
Avatar billede sbj1 Juniormester
27. november 2006 - 16:07 #24
SHG er helt i orden! Jeg har kun oplevet god service hos dem!
Avatar billede kdt217 Nybegynder
27. november 2006 - 16:14 #25
Jeg diverse links til www.hardwareonline.dk kan jeg ikke se noget injurierende. I dette tilfælde har vi en række dokumenter, som blandt arne_v henviser til, og nogle udtalelser (som står her på eksperten.dk - sort på hvidt) fra jeanette18, som giver konflikten. I www.hardwareonline.dk har vi blot nogle citater, som forhandleren blot kan benægte. Jeg håber, at I kan se forskellen.
Avatar billede kdt217 Nybegynder
27. november 2006 - 16:16 #26
"Jeg diverse links til www.hardwareonline.dk kan" erstattes med

"Vedr. de diverse links til www.hardwareonline.dk kan"
Avatar billede loppehund Nybegynder
27. november 2006 - 16:41 #27
Jeanette har været bruger på eksperten længe, og jeg tvivler på hun er en konkurrent til SHG. Dig derimod kunne være fra SHG :D

Der er på ingen måde mulighed for sagsanlæg fordi hun klager over manglende support. SHG vil aldrig nogensinde kommenterer denne tråd.
Avatar billede kdt217 Nybegynder
27. november 2006 - 18:23 #28
"Der er på ingen måde mulighed for sagsanlæg fordi hun klager over manglende support. SHG vil aldrig nogensinde kommenterer denne tråd." - Er du uddannet jurist ?
Avatar billede kdt217 Nybegynder
27. november 2006 - 18:27 #29
Og nu gider jeg ikke at høre "Er du?"
Og nej jeg er heller ikke fra shg.dk ...
Avatar billede strych9 Praktikant
27. november 2006 - 18:40 #30
kdt217 >> Injurielovgivningen er ingen mekanisme som ubetinget forbyder dårlig omtale af erhvervsdrivende. Injurielovgivning er til stede for at forhindre dårlig omtale som ikke kan dokumenteres.
Jeg tror såmænd ikke at jeanette vil have noget problem med at dokumentere hver eneste linje i sit indlæg. Tror du?

Det her ligner en yderst banal sag, som jeg også ser til dagligt, hvor en kunde uden egentlig at have noget at have det i, stiller opskruede eller forkerte forventninger til servicen.
Sådan en kunde karakteriseres oftest ved A) ikke at have læst købsbetingelserne B)At synes det er "dårlig service" når vedkommende enten ikke får ret eller ikke får det på et sølvfad på sine præmisser. C) Generelt at fare med halv vind og bruge ordene forbrugerstyrelse, købelov, kontant/basta/ekstrabladet, samt internet forums som et pressionsmiddel (Afsløring igen: 80% af disse kunder har _intet_ kendskab til købeloven).
Jeg går ud fra at det er den sidste trussel om internet forums der gøres alvor af her.
Avatar billede loppehund Nybegynder
27. november 2006 - 19:06 #31
Kommentar: kdt217

Er du ? ;)

"Jeg tror ikke at jeanette18 eksisterer - det er blot en konkurrent til shg.dk"
Dette er vel også injurier så ?

Strych> Kunne ikke være skrevet bedre :D
Avatar billede arne_v Ekspert
27. november 2006 - 19:17 #32
Jeg tror ogsaa at SHG vil opfatte sagen helt afslappet.

Generelt mener jeg at SHG har et udmaerket ry, men selvfoelgelig har de ogsaa
utilfredse kunder.

Det er en del af hverdagen ved at drive en forretning.
Avatar billede loppehund Nybegynder
27. november 2006 - 19:21 #33
Jeg har handlet 902% af alt mit nørde "ri" hos SHG. Kun i 2 tilfælde har jeg måtte klage. Alt er gjort godt via telefonen. SHG kan jeg anbefale til alle.

Derfor ikke sagt alle leverandøre kan have sager som ikke ruller efter hensigten.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
27. november 2006 - 19:25 #34
Jeg har nu prøvet at følge manualen så godt jeg kunne. Jeg startede med at fjerne batteriet, resette cmos (som det vist hedder) ved at flytte jumperne fra normal position til reset position i ca. 10 sekunder. Derefter satte jeg batteriet i igen hvorefter den skulle kunne starte op. Der er fortsat lys i bundkortet men nu starter pc`en slet ikke op længere. Strømstik m.v. sidder på deres rigtige pladser.
Er der nogen der kan/vil hjælpe videre herfra?
Avatar billede loppehund Nybegynder
27. november 2006 - 19:29 #35
Jeg ville godt rode med det, men tror det vil kræve man sat med den foran sig. Jeg ville personligt IKKE selv pille ved maskinen, men lade garantien/RAM tage den hvis muligt
Avatar billede strych9 Praktikant
27. november 2006 - 19:34 #36
jeanette18 > Hvis du har resettet CMOS, og prøvet uden alle perifere enheder, og alt hvad der sidder i maskinen iøvrigt er leveret af SHG, så lad det ligge nu. Send den til SHG (på egen regning) og lad dem tage sig af det. Det er enten motherboard eller CPU der er defekt her, men der er i hvert fald et hardware problem i den vare de har solgt dig, og så lad dem ordne resten.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
27. november 2006 - 20:03 #37
Så lykkes det mig at få maskinen til at starte op igen idet jeg havde sat POWER leden fra frontpanelet lige en tand for langt til den ene side.
Maskinen kører lige en ca. 10 sekunder, siger èn bip-lyd og lukker derefter ned igen. Bliver desværre nok nød til at lade den gå ned til den lokale computerbutik i morgen. Øv.

Jeg skal nok vende tilbage med de sidste kommentarer til de mange indlæg men det bliver først lidt senere på ugen.
Avatar billede loppehund Nybegynder
27. november 2006 - 22:41 #38
Rod IKKE for meget med den maskine. Du ender med at miste din garanti
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
27. november 2006 - 23:22 #39
Jeg bliver nød til at smutte i seng nu - jeg får det vist ikke til at virke:(

I får selvfølgelig tak for jeres søde råd om at jeg skal overdrage maskinen p.g.a. garantien, men der er ikke noget at gøre længere......min far ønsker ikke længere at handle med dem.

Jeg kan se at prisen på bundkortet er så langt nede at det sikkert bedre ville kunne betale sig at investere i et nyt, men efter en søgning på google, findes det stort set ikke længere.

Kan I anbefale mig et andet som kan gå ind som direkte afløser, altså så det passer sammen med eksisterende cpu, ram osv?

Sammensætningen var:
Kingston HyperX DDR2 2x512MB, DDR2-5400
Asus EN6800GT/2DT/256MB, 6800GT. PCI-E
Pentium4 Prescott 640, 3.2GHz, S775
Asus P5AD2-E/DELUXE, i925XE, LGA775

Foreløbig tak.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2006 - 10:48 #40
Maskinen kører lige en ca. 10 sekunder, siger èn bip-lyd og lukker derefter ned igen

>>dette kan være kølingen til cpu der er fejl med så lukker cpu nemlig ned .

>>kommer der signal til skærmen indenfor de 10 sec ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. november 2006 - 10:54 #41
Ja, ASUS P5B vil kunne klare det, men som jet skriver, er det nok en god ide at sikre at CPU'en har tilstrækkelig køling, for det kunne være problemet.

Problemet kan også være RAM, og her kan du prøve med kun 1 klods RAM, og test gerne begge klodser i denne konfiguration. Altså kun 1 klods i maskinen.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
28. november 2006 - 17:25 #42
Jeg har nu prøvet at sætte cpu køleren til igen og samtidig har jeg prøvet med såvel èn som 2 stk ram. Nu kører maskinen lidt længere ca. 20-30 sekunder, men i stedet for at gå ud ved èt bip er jeg nu oppe på 2 x 3 kortere bip.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
28. november 2006 - 18:26 #43
Status p.t: Egentlig samme situation som i den oprindelige udgangsposition: har nu begge ram i, cpu køleren sidder på plads, maskinen starter op,  afgiver 3 hurtige bip hvorefter den lukker ned igen. Der er lys i bundkortet i hele forløbet.
Avatar billede rebecca Novice
28. november 2006 - 21:03 #44
Måske er det bare så enkelt at batteriet på bundkortet er dødt
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
28. november 2006 - 21:36 #45
ok, så bliver jeg måske nød til at købe et nyt. Kan jeg mon bruge et andet mærke batteri end det originale? Jeg har jo et par "gamle" pc`er liggende hvor der måske kunne hentes nogle reservedele?
Avatar billede rebecca Novice
28. november 2006 - 23:26 #46
Kan du godt
Avatar billede rebecca Novice
28. november 2006 - 23:27 #47
Hvis du har et voltmeter kan du jo tjekke om der er fuld power på batteriet
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
28. november 2006 - 23:34 #48
Halløjsa, jeg har fået det til at virke og windows bliver indlæst nu:):):):)
Hovedproblemet må have været cpu`en strømforsyning som ikke sad 100% korrekt placeret. Efter at jeg prøvede at sætte det på iflg. instruktionsbogen sad det som det skulle.
Jeg vender tilbage.
Avatar billede loppehund Nybegynder
08. januar 2007 - 12:31 #49
Lukketid??
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
09. februar 2007 - 20:21 #50
Ja vi lukker her.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
09. februar 2007 - 20:22 #51
Glemte at sige at maskinen aldrig kom til at fungere optimalt så jeg må på en ny pc`er.
Tak for debatten til jer alle.