Avatar billede ralledenseje Novice
26. november 2006 - 20:51 Der er 6 kommentarer

Gendannelse af billede

Jeg har et JPEG-billede, som jeg gerne vil have gendannet. Jeg kan se hele billedet, når jeg viser billed-filer som 'Store ikoner', men når jeg åbner det med 'Windows Billed- og faxfremviser', står der 'Indlæsning mislykkedes', og Paint vil slet ikke åbne billedet.
Hvad gør jeg for at få gendannet det - hvis det overhovedet kan gendannes?

På forhånd tak!

/ralledenseje
Avatar billede mortenhh Nybegynder
26. november 2006 - 21:00 #1
Lyder godt nok lidt mærkeligt, Rasmus.

Hmm du har mig jo på MSN - Send det lige - så kigger vi på det
Avatar billede niels_hansen Praktikant
26. november 2006 - 21:08 #2
det skyldes at det lille billede ligger i iconcache.db (en database i mappen over miniature billederne, så indlæsning sker meget hurtigere)
Avatar billede ralledenseje Novice
26. november 2006 - 21:16 #3
niels_hansen:

Okay - hvad skal man så gøre for at gendanne det? :S
Avatar billede niels_hansen Praktikant
26. november 2006 - 21:48 #4
hvad er der sket siden det nu er ulæseligt ? (har du haft slukket den uden at lukke korrekt ned, eller lignende ?)
Avatar billede ralledenseje Novice
26. november 2006 - 21:50 #5
Nej, billedet har været slettet før og er gendannet, men åbenbart ikke helt.. :S
Avatar billede uffesteenberg Novice
08. januar 2007 - 12:34 #6
Det er desværre MEGET normalt at nogle billeder ser sådan ud (selv om de kan ses som ikoner).. det har ikke kunnet genskabes perfekt.
Husk altid: hvis du kommer til at slette noget eller formatere et hukommleseskort, så skal du IKKE bruge kortet igen (altså ikke tage flere billeder på kortet eller læge filer på en harddisk) før du har genskabt billederne..ellers kan du overskrive det tabte.

Der kan være en minimal chance for at du måske kan se billedet med Irfanview el. lign.