Avatar billede andersdp Nybegynder
27. november 2006 - 00:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

position:fixed

Jeg har siddet og grublet over hvordan "show site navigation" ude til venstre fungerer på denne side: http://www.quirksmode.org/about/intro.html - den følger med ved scroll.

Jeg mener, den er umiddelbart position:fixed, men den følger først når den er 10px fra toppen af viewport. Jeg kan ikke greje hvordan han laver det, så er der andre der ved hvordan man laver noget tilsvarende?
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2006 - 01:33 #1
Som jeg forstår dit spørgsmål, så siger du at menuen følger med når man scroll'er ned, men det gør den ikke hos mig.
Avatar billede Slater Ekspert
27. november 2006 - 01:58 #2
Kun den hvor man først skal trykke "Show site naviation". Og uden at have kigget i koden, er jeg sikker på det er lavet i javascript.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2006 - 04:36 #3
Det er noget som i hvert fald kun virker i Firefox, og ikke i IE.
Avatar billede andersdp Nybegynder
27. november 2006 - 08:50 #4
Jeg sidder selv med Safari, og mht IE virker det muligvis i 7'eren, men nok ikke i 6'eren.

Ingen der har et bud på en stump kode?
Avatar billede andersdp Nybegynder
01. december 2006 - 12:53 #5
Har valgt, at gå bort fra denne løsningsmetode og bare holde det simpelt.