Avatar billede dma Nybegynder
27. november 2006 - 14:32 Der er 1 løsning

C5, SQL og databaseplads

En kunde har 3 regnskaber kørende i SQL. DB-forbrug er nu kommet op på ca. 99%, men da det absolut største regnskab udgår i 1. kvartal 2007, har man ikke lyst til at købe mere databaseplads.

Nu er mit spørgsmål:

Har SQL det samme problem med spildplads som Native, dvs. skal der køres export/import for at få frigjort ikke brugbar plads?

Hvis ja, kører man så blot de alm. export/import kørsler som ved native, eller er der en speciel SQL-process/kørsel der skal afvikles (ala Access) for at komprimere databasen?
Avatar billede Broholm Novice
27. november 2006 - 14:41 #1
Licenspladsen bliver regnet ud fra hvor mange poster der er, så du kan eksportere og importere alt det du vil, uden at det hjælper. Det har INTET at gøre med hvor meget selve SQL databasen fylder.

Det eneste der hjælper er, hvis du går ind og komprimerer finans og lagerposter og sletter gamle arkivposter. Så er der færre poster i regnskabet og så falder licensen.