Avatar billede hacked Nybegynder
29. november 2006 - 05:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Oracle 10g Users

Hej.
Jeg har lige installeret Oracle Database 10g og samtidig oprettet en standard database. Alt er default settings.
Herefter loggede jeg på Oracle Enterprise Manager med sys både som sysoper og sysdba.
Mit problem er at når jeg vælger administration->users får jeg følgende fejl: ORA-00942: table or view does not exist. Sjovt nok viser den ingen users ;) .
Herefter prøver jeg at vælge Profile i combobox og derefter Users igen. Vupti fejlen forsvinder.

Plejer der ikke at blive oprettet en masse default users som standard?
Er der noget jeg har overset? evt. et link til en hurtig guide
Avatar billede pnielsen Nybegynder
29. november 2006 - 07:34 #1
Jo da - der er normalt en masse brugere :-)

Er det 9i enterprise manager du bruger? Det er ikke supporteret og virker ikke!

Prøv lige at logge ind med sqlplus og check dba_users ->

c:\sqlplus "/ as sysdba"
sqlplus> select username from dba_users;
Avatar billede hacked Nybegynder
29. november 2006 - 12:23 #2
Der står Oracle Enterprise Manager 10g.
Når jeg logger ind med sqlplus ser jeg 27(28) users :)
Doh! Skulle bare trykke på Go i Users så fandt manageren alle users tilknyttet db. Det må være en bug.
Hvordan gør vi med point? dele?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
29. november 2006 - 12:37 #3
nej nej.. bare luk spørgsmålet :-)
Det vigtigste er at du fandt ud af det..

God dag.
Avatar billede hacked Nybegynder
29. november 2006 - 12:51 #4
Super - will do. :)