Avatar billede spiritusanta Nybegynder
29. november 2006 - 19:34 Der er 6 kommentarer

Data fra link

Hej

Hvordan kan jeg hente en variabel fra mit link?

Hvis jeg f.eks. har følgende sti/link:
http://localhost/homepage/index.php?page=15

og jeg skal have værdien for page, hvilket i dette eksempel er 15, hvordan kan det gøres?

På forhånd tak
Jonas B
Avatar billede mcardle Nybegynder
30. november 2006 - 06:53 #1
Jeg ved ikke helt om du kan med javascript... Normalt bruger du et serverside sprog som f.eks. PHP, ASP eller JSP.

//mcardle
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
30. november 2006 - 08:11 #2
Problemet er at jeg skal lave et nyt redirect, hvor denne variabel skal indgå, dette skal ske efter brug af en submit, hvilket betyder at variablen forsvinder fra linket, men stadig ligger som en hidden.

her benytter jeg php til at få den frem $page = $_REQUEST['page'];
Nu er det jeg gerne vil have tilføjet denne variabel til den side javascriptet skal redirecte til.

Det er så her jeg ikke kan komme længere

, så derfor vil jeg have filtreret

Hvordan kan man gøre det i PHP, har prøvet med lidt forskelligt, men hvor gang får jeg meddelelsen, header was already sent.
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
30. november 2006 - 08:12 #3
hmm glem de sidste tre linier, skulle lige formulere mig rigtigt :)
Avatar billede olebole Juniormester
30. november 2006 - 10:36 #4
<ole>

Måske, du kan bruge:
    http://localhost/homepage/index.php?page=<?=$_REQUEST['page']?>

- men det er svært at udtale sig om, når man ikke kender din kode  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede mcardle Nybegynder
01. december 2006 - 03:31 #5
Er det sådan her du mener?

<script type="text/javascript">
  location.href="<?=$page?>";
</script>
Avatar billede olebole Juniormester
01. december 2006 - 12:23 #6
Jeg er ikke sikker på, hvad det præcist er, du vil lave - men det, du viser, kan man godt gøre. Spørgsmålet er, om det er det, du gerne vil  =)