Avatar billede repsak Nybegynder
01. december 2006 - 22:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Server konfiguration sammenligning

Hej, nogen som kender et tool til at sammenligne serverkonfigurationer med?

Jeg skal kunne sikre mig at to server (som jeg har fuld adgang til) er helt ens på en række konfigurations relaterede områder. Der skal gerne være mulighed for custom compare action, så jeg i .NET selv kan definere sammenligningeregler.
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. december 2006 - 23:02 #1
hmmmm måske tripwire, som egentlig er et host based Intrusion detection tool. Tripwire virker normalt således at den MD5 hasher en række filer og værdier i disse filer og så giver allarmer hvis noget ændres. Måske kunne du scripte det således at de værdier der blev taget på den ene server sammenlignedes med værdier fra den anden. Hvis disse værdier er ens, så er serverne det også. Om dette kan gøres ved jer ikke med sikkerhed, men måske
Avatar billede repsak Nybegynder
27. marts 2007 - 02:18 #2
Det kunne desværre ikke løse mit problem. Det var hurtigere at lave mit eget program så det har jeg gjort. Men tak for svar