Avatar billede ladekarl Nybegynder
02. december 2006 - 15:42 Der er 7 kommentarer

Overbrænde en cd

Hej jeg vil gerne brænde en cd. Den (en pakket film) fylder ca. 704 mb men det er der ikke plads til. Mit spørgsmål er så: kan man ikke "overbrænde" cd´en så det lige kan være der?

Og ikke mindst hvordan gør man? (Jeg bruger nero)
Avatar billede matcho Nybegynder
02. december 2006 - 16:46 #1
Du kan jo prøve og teste i Nero men det er nok for meget.
Men der kan jo købes 90 minutters cder+99 minutters.
så skal du huske og slå overburn til og skrive størrelse i Nero husk der skal være plads til lead ind og lead ud.
Avatar billede matcho Nybegynder
02. december 2006 - 16:50 #2
Har lige set hvad min står til:
90 min: 89-30 min.
99 min. 99-54-74
Avatar billede Skoven Praktikant
02. december 2006 - 17:10 #3
det burde ikke være noget problem med 704 mb...
Sådan slåes det til i nero:
Åbn Nero Burning Rom: Vælg "file" -> "options..."
vælg tappen "expert features" og sær flueben i "enable disc-at-once CD overburning" og vælg derefter det antal minutter den højst må indeholde (har sat min til 85:00 - og det burde være rigeligt!).
Vælg eventuelt også i samme boks: "enable generation of short lead-out"
Avatar billede Skoven Praktikant
02. december 2006 - 17:11 #4
hov: husk at vælge "disc-at-once" når du skal brænde den!
Avatar billede ladekarl Nybegynder
02. december 2006 - 19:18 #5
Jeg havde gjort som i sagde, men det virker ikke.

Jeg forsøger at brænde via Nero Express er det mon derfor?

Jeg kan nemlig ikke finde filen hvis jeg vælger ISO, VCD eller SVCD brænding.

Filen er en AVI fil og jeg plejer at brænde den som en data cd.

Kan I hjælpe?
Avatar billede Hald Praktikant
02. december 2006 - 22:54 #6
704MB har jeg da tit brændt på en cd, det skulle kunne lade sig gøre, jeg er enig med grey_wood
Avatar billede Skoven Praktikant
03. december 2006 - 10:49 #7
brug "det rigtige" nero: Nero Burning Rom i startmenuen...