Avatar billede le_mac Nybegynder
02. december 2006 - 18:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bærbar vil pludselig ikke boote

Hej Eksperter

Jeg har et meget presserende problem. Midt under mit arbejde på min (bærbare) Fujitsu Siemens Amilo L6810 frøs maskinen fast. Jeg afbrød maskinen for at reboote den.

Men: "Boot Failure. Reboot and Select proper Boot device..."

Under bios kan maskinen ikke "se" harddisken!

Hvordan kan jeg komme i kontakt med min harddisk igen? Og ikke mindst med mine data...

På forhånd tak!
Avatar billede kenp Novice
02. december 2006 - 22:06 #1
Det lyder som om din harddisk er stået af. Ikke nogen garanti for at du kan få noget data ud igen som privat person.. men hvis du vil så kan ibas redde dine data. men det koster.
Avatar billede le_mac Nybegynder
02. december 2006 - 22:12 #2
IBAS?
Avatar billede kenp Novice
02. december 2006 - 22:26 #3
Avatar billede le_mac Nybegynder
02. december 2006 - 22:31 #4
OK, det vil jeg se på. Jeg gør nok klogest i at undgå at forsøge at starte maskinen...

For nogle måneder siden tabte jeg maskinen og fik problemer med to USB-porte i den ene side; i den anden side var der ingen problemer. Kan det tænkes, at det slet ikke er harddisken men derimod fx bundkortet som er problemet?
Avatar billede kenp Novice
03. december 2006 - 11:04 #5
Det kan det sagtens tænkes når du har haft lavet sådanne et stunt.
Avatar billede le_mac Nybegynder
16. september 2007 - 22:18 #6
Lukker