Avatar billede mtj Nybegynder
03. december 2006 - 12:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bærbar fryser ved opstart

Hej Alle sammen og på forhånd tak for hjælpen

Jeg har et problem med min Amitech FreeNote Lite 5306

Når jeg starter den op kommer den til loade billede med windows XP
Fryser den, og ind i mellem vil den godt starte op, problemet går væk i lidt tid hvis jeg geninstaller bærbaren, men den fryser også hvis den bare er inaktiv i længere tid

Nogen der ved hvorfor det sker og hvad jeg kan gøre ved dette?
1,7 Ghz
1024 ram
60 gb hardisk,

lidt om modelen nedenfor, det er forresten en Amitech Freenote
lite 5306
Processor understøttelse

Intel Pentium-M processor, 2M L2, 533/400MHz FSB
Intel Celeron-M Processor, 1M L2, 400MHz FSB

FSB

FSB 533/400

Chipset

Intel 915 + ICH6M

RAM

Memory 0MB on board
Max. RAM understøttelse 1.0GB
2x 200-pin DDRII SO-DIMM RAM slot
RAM type understøttelse DDRII-400 (PC3200), DDRII-533 (PC4300)
Dual channel memory understøttelse
Kombination med 128/256/512MB RAM moduler

Venlig Hilsen
Martin
Avatar billede pixar13 Nybegynder
03. december 2006 - 13:03 #1
Kunne godt lyde som en harddisk der var gået på pension. Har du mulighed for at prøve, at smide en ny hd i?
Avatar billede mtj Nybegynder
03. december 2006 - 13:18 #2
overvejer lige at smide en i, jeg har fra en gammel gammel bærbar, men vil lige starte den op i aften for at se hvad der er på den gamle, er der andet der kan være galt, det undre mig mig at det også sker ind i mellem når den bare er inaktiv i længere tid,
Avatar billede hestetyv Nybegynder
03. december 2006 - 17:32 #3
Det kan også være et varmeproblem den lider af- men jeg ville nu også først årøve med en anden disk i.
Avatar billede pixar13 Nybegynder
05. december 2006 - 07:46 #4
Er der noget nyt i sagen?
Avatar billede mtj Nybegynder
06. december 2006 - 23:15 #5
Ja har lige sat en ny 100 GB i den, og det ser faktisk ud til at virke ret fint nu, har lige installeret temp overvågning af min hd, men smider du ikke lige et svar pixar13?
Avatar billede mtj Nybegynder
08. december 2006 - 08:13 #6
´laver lige et indlæg til i håbet om at pixar13 ser det og smider et svar..
Avatar billede pixar13 Nybegynder
08. december 2006 - 14:14 #7
Selvølgelig. Glad for at du fik det løst ;)