Avatar billede pstric Nybegynder
04. december 2006 - 13:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

XMLBeans 2.2.0 i WebSphere

Jeg har en jar der bruger Apache XMLBeans 2.2.0. En af de klasser der bruges er QName. Denne klasse har WebSphere 5.1 allerede loadet inden min jar bliver loaded, så jeg får en ClassNotFoundException.

Det hjælper ikke at jeg har xbean-2.2.0.jar og xmlbeans-jsr173-api-1.0.jar i Class-path i min MANIFEST.MF.

WebSphere bruger parent-first class loading policy, og jeg kan ikke ændre det til child-first.

Er det muligt at skrive en custom class loader og få WebSphere til at bruge den? Jeg har allerede classloaderen, men mangler en måde at få WebSphere til at bruge denne classloader når min jar vil bruge XMLBeans.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2006 - 03:09 #1
Hvis du smider xbean-2.2.0.jar og xmlbeans-jsr173-api-1.0.jar udenfor alle
de normale classpaths og loader dem via din egen URLClassLoader, så kan
det måske virke.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2007 - 02:57 #2
kommet videre ?
Avatar billede pstric Nybegynder
18. august 2010 - 15:39 #3
Jeg har desværre glemt, hvordan problemet blev løst. Men det var, så vidt jeg husker, kunden, og ikke jeg, der løste problemet.

Samme produkt bruger stadig samme version af XML Beans, selvom vi i mellemtiden er skiftet fra Ant til Maven, og der er kendte problemer med xmlbeans-jsr173-api-1.0.jar.
Avatar billede pstric Nybegynder
18. august 2010 - 15:40 #4
Hmmm, jeg ville give dig pointene, men det ser det ikke ud til at jeg kan.

Jeg lader den lige stå indtil du giver et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2010 - 19:13 #5
kommer her