Avatar billede zyxep Nybegynder
04. december 2006 - 22:23 Der er 6 kommentarer

scroll i div både i IE6/7 & FF

Hey.

jeg har fået lavet et design til mig selv http://zyxep.net/zyxepblogv2/
inde i midten vil jeg gerne have der kommer scroll på.. jeg havde et spørgsmål tidligere med noget ligende og der fik jeg et javascript kode.. men det var med pixels.. og ved ik hvor effektivt det vil være.. :/ for jeg forstår ik helt den kode..

men hvis nogen kan hjælpe ville det være MEGA dejligt.
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
05. december 2006 - 08:06 #1
Filen scroll.js rettes til

if(window.addEventListener)window.addEventListener("load", function(){wload(false);}, false);
else if(window.attachEvent)window.attachEvent("onload", function(){wload(true);});

if(window.addEventListener)window.addEventListener("resize", function(){wload(false);}, false);
else if(window.attachEvent)window.attachEvent("onresize", function(){wload(true);});

function wload(ie){
  if(ie)document.getElementById("content").style.height=parseInt(document.documentElement.clientHeight)-(101+18+23)+"px";
}

hvor (101+18+23) er (header, orange_spacer, footer) højder;

og i style.css ændres denne id-regel:

DIV#content {
    FONT-SIZE: 70%; OVERFLOW-Y: scroll; OVERFLOW-X: hidden; WIDTH: 700px; COLOR: black; BOTTOM: 23px; POSITION: absolute; TOP: 103px;  BACKGROUND-COLOR: #e0e0e0
}
Avatar billede zyxep Nybegynder
05. december 2006 - 10:10 #2
jhe-ting nu har jeg testet den virker PERFEKT i IE7 og FF på windows..

skal lige teste den i FF/safari på mac..

men i IE6 har jeg haft problemer med det :(
Avatar billede zyxep Nybegynder
06. december 2006 - 20:44 #3
Jhe-ting

hmm hvad skal jeg skrive hvis det os skal virke på safari på mac :)
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
11. december 2006 - 12:44 #4
Måske der dette en mulighed. Har ikke erfaring med safari.

if(window.addEventListener)window.addEventListener("load", function(){wload(false);}, false);
else if(window.attachEvent)window.attachEvent("onload", function(){wload(true);});
else document.onload = function(){wload(true);}

if(window.addEventListener)window.addEventListener("resize", function(){wload(false);}, false);
else if(window.attachEvent)window.attachEvent("onresize", function(){wload(true);});
else document.onload = function(){wload(true);}
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
11. december 2006 - 12:47 #5
åh nej - det skal jo være 'window.onload = ...'
Avatar billede zyxep Nybegynder
11. december 2006 - 18:20 #6
hmm nu ser det sådan her ud for mig..

if(window.addEventListener)window.addEventListener("load", function(){wload(false);}, false);
else if(window.attachEvent)window.attachEvent("onload", function(){wload(true);});
else window.onload = function(){wload(true);}

if(window.addEventListener)window.addEventListener("resize", function(){wload(false);}, false);
else if(window.attachEvent)window.attachEvent("onresize", function(){wload(true);});
else window.onload = function(){wload(true);}

function wload(ie){
  if(ie)document.getElementById("content").style.height=parseInt(document.documentElement.clientHeight)-(103+3+20)+"px";
}

men virker ikke i safari en af mine venner har testet den