Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
05. december 2006 - 10:11 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Billig spil-pc - hvad kan det gøres for.

Jeg har fået et spørgsmål fra en SFO der gerne ville ha´ 4 pc´ere i netværk til spil. Jeg ved, ærligt talt, ikke en skid om PC-spil. Så jeg ga´ et bud der hed de skulle regne med at bruge en 4000,- pr. box (uden skærm og licenser). Er det helt forkert?
I må gerne smide links.
En anden ting - burde de ikke købe konsoller istedet?
Avatar billede l_domino_l Nybegynder
05. december 2006 - 10:21 #1
Hmm.... man kunne godt tænke sig at et par konsoller er bedre til lige en SFO. Mener man kan koble feks Playstation op i et netværk.

Men SKAL det være PC'ere, så vil en 4000kr være ok givet ud, det kan man godt få en nogenlunde spille computer til.
Avatar billede c-holst Novice
05. december 2006 - 17:11 #2
især hvis man ikke er for kræsen. og samtidig tænker en smule over mulighederne for en evt opgradering på et senere tidspunkt

et billige kabinet

500 eller kraftigere watt strømforsyning(en god i forhold til senere opgradering af grafikkort)

bundkort med pci e til grafikkort og derudover onboard lyd og net

lille hardisk

almindeligt dvd rom drev

ingen adrev

ingen andre smarte ting der kan undværes

mus og tastatur skal selvfølgelig være ok, men jo også holde til livet i en SFO.
man kunne starte med noget billigt her

en router eller hvad i nu vil bruge

standart køling. Det støjer med koster ikke noget da de som regel ligger prismæssigt på niveau med en cpu uden køling

så skal de vel leveres samlet. koster sikker også noget

men det billigste er jo nok, at købe noget samlet. her lige et hurtigt link fra en reklame her på side. ville nok tage udgangspunkt i de to amd64 3500 maskiner og så få dem skræddersyet til ejres prioriteringer.

ps, kansagtens være der er bedre bud på markedet. Det er bare et ex
http://www.fcomputer.dk/?show=menu&menuid=408&submenu=1328
Avatar billede prebas Nybegynder
07. december 2006 - 22:34 #3
@c-holst

hvorfor min en 500 W psu.... det vil da kunne køre fint på en 400 W hvis det skal være en 4000 kroners maskine skal du nok ikke regne med at de vil til at køre SLI med nogen syge grafikkort.... og amd64 cpuer er vist også overkill bare smid et på sempron i, dem får man jo næsten kastet i nakken... så skulle det ikke være noget problem
Avatar billede c-holst Novice
08. december 2006 - 09:48 #4
Det var nu også mest tænkt i forhold til, hvis man vælger selvbyggermetoden, at jeg tænkte det kunne være rart. køber maskinerne samlet, ville jeg også som du nøjes med standarten som jo passer til systemet.

kan dog godt se din pointe i forhold til min formulering
Avatar billede prebas Nybegynder
08. december 2006 - 18:57 #5
Men tilbage til spørgsmålet... jeg ville gå ned til min lokale IT-forhandler og sige at jeg skulle bruge 4 pc som man kan spille på og at jeg havde et max beløb på 16,000 bobs... så er jeg sikker på at de kan flette et eller andet sammen.... så har du også supporten i nærheden hvis der skulle væere noget eftefølgende...
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
13. december 2006 - 11:39 #6
Hej - var lige kommet fra den her.
Takker for indlæggene
prebas og domino hvis I vil ha´ del i pointene så smid et svar.

/Jake
Avatar billede prebas Nybegynder
26. december 2006 - 12:23 #7
er da glad for at du kunne bruge svaret!!!
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
31. december 2006 - 15:47 #8
Jeg går ud fra Domino kan klare sig uden point...
Godt nytår.