Avatar billede paaskeland Nybegynder
09. december 2006 - 16:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

"Waiting for kernel to connection" i Maple 10.05

Jeg har en del problemer med Maple på min MacBook Pro. Når jeg køre Maple 10.02 og har mere end 3 worksheets vil den ikke åbne flere og går helt ned, så jeg må startet det forfra! Nu har jeg så prøvet at opdatere det til Maple 10.05 og nu hver gang når jeg starter Maple og vil udføre noget kommer den og siger "Waiting for kerne to cennection", når den så har stået og kørt den blå bjælke ud efter noget tid, kommer med en fejlmeddelelse der siger;

Kernel connection has not yet been established

You can wait fot he kernel to conect and try executing again later.

Executing commands i Maple requires a connection to the Maple kernel.

Firewalls have been known to cause problems with kernel connections in Maple. Please ensure that any firewall software is configured to allow Maple to create connections to the kernel. Consulot the FAQ for more information.

Nogle der kender til dette problem og evt. kan hjælpe mig at få løst det?
Avatar billede paaskeland Nybegynder
22. februar 2007 - 17:12 #1
Lukket
Avatar billede loonz Nybegynder
11. maj 2007 - 20:56 #2
Hvis problemet stadig er aktuelt, foreslår jeg du sender en mail til deres support. Jeg havde samme problem på samme maskine og de sendte mig et link til Maple beregnet til Intel.