Avatar billede t.thoft Nybegynder
13. december 2006 - 15:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Indsætte billede i en overskrift

Hejsa

Jeg sidder og skal lave en overskrift, hvor jeg gerne vil have en billede flettet ind i, sådan at man kan se billedet i teksten....men hvordan er det nu lige at man gøre det i InDesign CS (jeg kan ikke huske det)

Håber I forstår hvad jeg mener
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2006 - 16:13 #1
Jeg skal prøve om jeg kan hjælpe dig
Lav et tekstfelt, skriv overskriften og vælg Type og forstør teksten til passende størrelse. Tekst skal være markeret, Fjern det sorte i teksten og marker outline på tekst til sort, ellers er det svært at se hvad man har skrevet, outline kan fjernes lige inden du laver bogstaverne om til grafik.
Gå og vælg Type, brug Create Outlines. Nu kan du ikke mere ændre på overskriften.
Brug Ctrl D og importer det billede der skal være inde i overskriften.
Avatar billede t.thoft Nybegynder
13. december 2006 - 16:22 #2
hmm det kan jeg selt ikke få til at virke, når jeg vil indsætte billedet, forsvinder teksten og tekstboksen bliver for lille (får det lille røde kryds i bunden)
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2006 - 16:28 #3
du skal huske at lave skriften om ved at vælge Type/Create Outline, så bliver bogstaverne lavet om til grafiske objekter, først herefter kan du importere dit billed der skal danne baggrund.
Avatar billede t.thoft Nybegynder
13. december 2006 - 16:28 #4
ja det er også det jeg har gjort....men der sker ikke rigtig noget...
Avatar billede t.thoft Nybegynder
13. december 2006 - 16:34 #5
Det kan selvfølgelig være at jeg vælger noget forkert...sidder nemlig med den danske version
Avatar billede t.thoft Nybegynder
13. december 2006 - 16:37 #6
Nej det der sker når jeg har lavet en Opret konturer....og indsætter billedet, så fjerner den alt og laver tekstfeltet størrere og jeg får det røde kryds (at der er mere tekst end der er plads til)
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2006 - 16:43 #7
har lige fundet ud af at du ikke behøver af lave om på typebaggrund og outline.
Det jeg gør, enkelt, er at jeg laver et tekstfelt, skriver overskriften og sætter det til en passende størrelse, mens teksten er markeret, bruger jeg Type vælger Create Outlines. Nu skulle du kunne indsætte billedet med Ctrl-D. Bagefter kan du bruge Object/Fitting, eksperimenter med de forskellige Fitting indstillinger indtil du er tilfreds med resultatet.
Avatar billede t.thoft Nybegynder
13. december 2006 - 16:46 #8
okay, ja det virker simpelthen ikke her hos mig...så tror bare at jeg dropper det.

Tak for hjælpe...vil du lægge et svar, så får du dine point
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2006 - 16:47 #9
nej, det er billedet der er større end tekstfeltet.
Min Indesign er engelsk, jeg har ingen problemer med at få jobbet til at virke.
Indesign er heldigvis indrettet at man kan fortryde fejlen, brug Ctrl-Z og prøv en anden løsning, du skal nok ende op med et resultat.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2006 - 16:47 #10
lidt synd at du opgiver nu, prøv at bruge Hjælp.
Avatar billede t.thoft Nybegynder
13. december 2006 - 16:48 #11
Jeg kan bare huske at i Quark der var det så nemt at gøre...men det kan selvfølgelig være at der er noget galt med mit program....jeg finder ud af noget andet....tak for hjælpen ihvertfald

Gider du lægge et svar?
Avatar billede t.thoft Nybegynder
13. december 2006 - 16:48 #12
sorry havde ikke set at du havde lagt et svar ;o)
Avatar billede t.thoft Nybegynder
13. december 2006 - 17:00 #13
Underligt, nu fik jeg det til at virke, det var åbenbart et enter den ikke helt kunne finde ud af...endnu engang tak.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2006 - 17:24 #14
det var godt at du fik det til virke ;O)

Takker for pointene..