Avatar billede pindski Nybegynder
13. december 2006 - 18:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Spille spil i "windowed mode"

Hej.

Er der nogen der evt kender et program eller andet der gør at normale PC spil kan køre i et seperat vindue.
Nogle spil understøtter dette automatisk - fx Americas Army, FM2006 osv. Men "normale" spil understøtter det ikke.

Derfor: Findes der et program der kan gøre dette?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
13. december 2006 - 18:30 #1
Det prg. du efterlyser, findes efter min mening ikke. Interessant for mig at vide : Hvad er baggrunden til du efterlyser sådan et prg. ?
Avatar billede pindski Nybegynder
13. december 2006 - 18:36 #2
fordi jeg sidder på en bærbar computer med en opløsning på 1920x1200.
Derudover synes jeg er rart at skrivebordet ligger i "baggrunden"
Avatar billede pindski Nybegynder
13. december 2006 - 18:37 #3
Hvorfor er det interessandt for dig at vide baggrunden for sådan en efterlysning?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
13. december 2006 - 18:53 #4
Man kan jo spille spil i 640 x 480, selv om skrivebordet er indstillet højere. Det indstiller man normalt inde i selve spillets grafikoptions. Men det må du gerne uddybe nærmere.
Interessant pga. det er en god tanke du har der. Mange PC bruger har problemer med at afvikle deres PC spil i en nogenlunde tilfredsstillende kvalitet ved fuldskærm. Dvs., at det ikke skal ligne en dia show. Over 30 FPS vil man gerne have, for at øjne ser det som en "glidende" handling.Ved at køre spil i windowed mode vil man kunne afvilke spil, som normalt ikke ville kun afvikles tilfredsstillende på en maskine. Hent fx. "rthdribl.exe" og lav om på appilkationens størrelse, så ser man forskellen i FPS ( billeder på sekundet ).

(Forudssat at dagens PCer er begrænset af GPU frem for CPU, hvilket jeg tror er tilfalde normalt.)
Avatar billede Slater Ekspert
13. december 2006 - 18:59 #5
Normalt kører spil da meget langsommere i Windowed mode?
Avatar billede pindski Nybegynder
14. december 2006 - 22:06 #6
hmm - ved det ikke. Måske kan det bare ikke lade sig gøre - øv
Avatar billede tjaz Nybegynder
14. december 2006 - 22:19 #7
Prøv det her, efter en google søgning har det vidst hjulpet nogen med samme problem før:

http://www.3dfxzone.it/dir/tools/3d_analyze/
Avatar billede pindski Nybegynder
16. december 2006 - 20:00 #8
Takker - det virker faktisk - det program der! :D