Avatar billede mapoulsen Nybegynder
14. december 2006 - 19:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Computer til styring af storformat-printer

Hej Eksperten

Jeg står og skal finde en eller anden form for computer til at kan styre en nyanskaffet storformatprinter fra Roland (XC-540).

Hvad vil i anbefale at vi anskaffer hertil?

Og hvilken windows-version skal vi købe?

Fra grosisten har vi blot fået at vide at computeren minimum skulle have 1gb ram, men eller havde de ikke nogle specielle krav.
Men det vigtigste er vel at den kan håndtere nogle store billeder og kunne køre i lang tid uden at gå ned, således at vi fx kan smide billeder for et par GB efter den og så lade den printe det over en nat.
Avatar billede venturer Nybegynder
14. december 2006 - 19:50 #1
Umiddelbart ville jeg foreslå at købe en billig OEM maskine fra f.eks. HP. (husk ekstra ram)
Måske en ny HD (Maxtor Maxline III) som er beregnet til lidt tungere brug end en alm. desktop HD.
Overvej også en UPS til maskinen så der er mindre chancer for nedbrud. (specielt hvis den skal dele stikdåse med en printer der bruger 1600 watt).

Jeg tror såmænd en XP er rigeligt (Pro, bedre på et netværk) med mindre softwaren til printeren kun kan installeres på en server.
Avatar billede venturer Nybegynder
14. december 2006 - 19:58 #2
I flg. produkt specs. kan den sagtens køre med en XP. Min 2Ghz og 1Gb ram (gerne 2)

http://www.rolanddg.com/product/color/color/xc-540/spec.html
http://www.rolanddg.com/PDF/xc-540.pdf
Avatar billede venturer Nybegynder
20. december 2006 - 11:40 #3
Tror du det er noget som kan bruges?
Avatar billede mapoulsen Nybegynder
20. december 2006 - 13:55 #4
Hej venturer

Tak for dine svar. Vi forsøgte at finde en HP, men leveringstiden de steder vi kunne finde den var simpelthen for lang, så det endte med en tur til Viborg til MidtData hvor vi købte en @-computer Business 2,6 Ghz Intel Core™2 Duo, med 2 GB DDR2 PC2-5400 ram med Win XP Pro (så kan vi jo også køre lidt fjenskrivebord m.m.)

Indtil videre har den virket ubeklageligt, men nu må vi se.

Du skal i hvert fald have tak for hjælpen. (Læg gerne lige et svar)
Avatar billede venturer Nybegynder
21. december 2006 - 13:23 #5
Held og lykke med det. Som sagt kan det være værd at oveje en ekstre "server" harddisk. Almindelige desktop HD'er er IKKE beregnet til 24/7 brug. Hvis den nye maskine understøtter RAID1 på controlleren (det gør MANGE maskine efterhånden), kan I jo lave en mirror løsning med 2 HD'er for at holde maskinen oppe selv om den ene HD brænder af.