Avatar billede kennedk Nybegynder
17. december 2006 - 19:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trække ud af mysql

hej
Jeg har en forespørgelse der ser således ud :
$fs = mysql_query("SELECT * FROM bolig WHERE Typeid= '1'") or die(mysql_error());

Det virker jo meget godt, men hvad hvis den nu skal trække alt det ud, og typeid må være: 1, 2, 4, 6?
Og ikke 3 og 5
hvordan gør man lige det?

Håber svar hurtigst muligt :)
Avatar billede kalp Novice
17. december 2006 - 19:04 #1
$fs = mysql_query("SELECT * FROM bolig WHERE Typeid= '1' OR Typeid= '2' OR Typeid= '4' OR Typeid= '6'") or die(mysql_error());
Avatar billede kalp Novice
17. december 2006 - 19:06 #2
hvis det ikke er nok og du gerne angive i sql'en at 3 og 5 ikke skal med så skal den skrive sådan

$fs = mysql_query("SELECT * FROM bolig WHERE Typeid= '1' OR Typeid= '2' OR Typeid= '4' OR Typeid= '6' AND Typeid <> '3'" OR Typeid <> '5') or die(mysql_error());
Avatar billede kalp Novice
17. december 2006 - 19:07 #3
der var lige et tegn som havde rykket sig før

$fs = mysql_query("SELECT * FROM bolig WHERE Typeid= '1' OR Typeid= '2' OR Typeid= '4' OR Typeid= '6' AND Typeid <> '3' OR Typeid <> '5'") or die(mysql_error());
Avatar billede kennedk Nybegynder
17. december 2006 - 19:08 #4
mange tak, ja, selvfølgelig det er sgu simpelt,
Jeg havde prøvet med $fs = mysql_query("SELECT * FROM bolig WHERE Typeid= '1' OR '2' OR '4' OR  '6'") or die(mysql_error())

Smid et svar :)
Avatar billede kalp Novice
17. december 2006 - 19:09 #5
får du her=)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
17. december 2006 - 19:22 #6
Jeg ville nok i stedet sige:

SELECT * FROM bolig WHERE Typeid IN ('1','3','5','6','9')