Avatar billede anhansen Nybegynder
18. december 2006 - 18:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installation af hjemme netværk

Hej eksperter

Jeg er pt igang med en renovering af huset - i den forbindelse skal der trækkes nyt anntenne system gennem huset. Ved samme lejlighed vil jeg gerne have lavet et lidt mere struktureret data netværk.
Jeg forestiller mig en patch box i kælderen med rj45 indgange og så et stik i hvert rum hvor der skal være netværk.

I den forbindelse vil jeg gerne høre om der er nogle der har nogle gode råd - især hvis rådet er "lad vær!". :-)

Det jeg har planlagt at indkøbe er, alt pånær kabel er LK Fuga/LEXCOM. (ikke skrevet på listen er div. monteringsrelevante ting)
I hvert rum hvor der skal være udtag
Fuga dataudtag F/2XRJ45 hvid, 1,5m (LKnr )
LEXCOM 125 Cat 5E Konnektor (LKnr 108 C 5125)

ved "centralen"
Dataudtag f/8xRJ45 (LKnr 108 F 5693)
LEXCOM 125 Cat 5E Konnektor (LKnr 108 C 5125)

Er der nogle der har nogen kommentar til ovenstående eller er det bare at bestille det?

Mvh
Anders
18. december 2006 - 19:52 #1
PS: Overvej desuden en Trådløs AP et strategisk sted ...
Avatar billede anhansen Nybegynder
18. december 2006 - 21:04 #2
Har et trådløst AP, men bruger det pt ikke. Jeg har haft problemer med meget ustabilt signal, hvor forbindelsen forsvinder. Der er det kablet netværk noget mere stabilt - og hurtigere internt. Men AP'et er med i overvejelserne og har fået sin plads. Men så længe der kun er stationære computere er det ikke så væsentligt.
26. december 2006 - 11:40 #3
Status ?
Avatar billede 383ci Nybegynder
04. januar 2007 - 17:37 #4
Jeg har samme installation som du planlægger. Det fungerer perfekt så den kan kun anbefales. Vær opmærksom på at du også kan bruge netværket til f.eks. mediecenter så placer gerne et stik hvor du påtænker fjernsyn osv.
Hellere et stik for meget end et for lidt er min erfaring.
Vær opmærksom på montagen af kablet når du sætter Lexmark stikket på. Der er en glimrende vejledning i pakken med dem. Den fulgte jeg ikke, og det gav lidt bøvl.
Avatar billede anhansen Nybegynder
24. august 2010 - 22:00 #5
Fik en påmindelse, og lukker derfor tråden... Der skal jo være orden i sagerne.. ;-) Hvis nogle føler sig snydt så må i endelig sige til.