22. december 2006 - 00:02
Der er
15 kommentarer og 2 løsninger
Sende variable fra x.asp til y.asp
x.asp indeholder en form med et par tekstfelter s og t. Når jeg klikker submit skal y.asp gerne åbnes og tal-variablerne a,b og c sendes med over til y.asp. En der kan lave et hurtigt script, som viser ,hvordan man lettest gør dette?
Annonceindlæg tema
Offentlig digitalisering
Fra effektivisering til digital suverænitet. Hvordan skaber det offentlige en digital fremtid med AI, sikkerhed og kontrol i centrum?
22. december 2006 - 09:51
#2
i x.asp mellem <form> og </form> <input type="hidden" name="a" value="<%=a%>"> osv. i y.asp a = request.form("a") osv
22. december 2006 - 10:01
#3
Jvf dit link: En af de mest udbredte måder at få input på er såkaldte formularer - eller forms. er der andre måder? - kan man undgå forms?
22. december 2006 - 10:07
#4
x.asp indeholder en form med et par tekstfelter s og t. så du har jo formen i forvejen men hvis det er for at gemme det for nysgerrige blikke: session.contents("a") = a en session-variabel kan hentes frem fra alle sider gemmes på serveren indtil brugeren forlader sitet, eller indtil der kaldes en sletning -- den er ligesom en alm. variabel at arbejde med response.write session.contents("a") pris = formatnumber(38.85 * session.contents("a"),2)
22. december 2006 - 10:23
#5
Nå ja da, smart, men skal man så ikke huske noget med expire, hvis man bruger session,variable?
22. december 2006 - 10:29
#6
nej, den holdes i live indtil brugeren har forladt sitet. normal session-tid er 20 min (default) den kan ændres med <%session.Timeout = 30 '30 minutter%>
22. december 2006 - 10:31
#7
men så længe brugeren foretager kald til serveren (henter en ny side) bliver timeren nulstillet og nedtællingen starter forfra.
22. december 2006 - 10:36
#8
smart, husk et svar :)
22. december 2006 - 10:37
#9
svarer da bare igen ;)
22. december 2006 - 10:54
#10
Hvad er der så galt her? A.asp: <%session.contents("surmule3")="Gulerod"%> B.asp: <%Response.Write session.contents("surmule3")%>
22. december 2006 - 10:55
#11
Jeg får ikke skrevet min variabel på skærmen?
22. december 2006 - 11:05
#12
der er ikke noget galt?? har du et link, jeg kan se
22. december 2006 - 11:10
#13
Nej, det kører kun på IIS desværre
22. december 2006 - 11:10
#14
det virker ikke lokalt, det skal på nerttet.
22. december 2006 - 11:11
#15
eller rettere, det virker ikke med localhost,
22. december 2006 - 11:17
#16
Skal man dimme variablen i begge filer?
22. december 2006 - 11:17
#17
ok
Kurser inden for grundlæggende programmering