Avatar billede poco Nybegynder
24. december 2006 - 12:54 Der er 1 løsning

typecasting af INT i nyeste udgave af mySQL

Hejsa

Jeg har installeret den nyeste version af mySQL på min server, og af en eller anden grund lader det til, at man ikke længere kan undlade at indtaste en værdi i felter på mit CM-system, som er sat op som INT.

Tidligere indsatte mySQL selv værdien 0 eller det næste tal under auto increment i databasen - nu får jeg istedet en fejl:

Out of range value adjusted for column 'etellerandet' at row 1

Nogen der har et godt råd til, hvordan jeg kan få mySQL til at opfatte et tomt felt som et tal igen?

MVH

Jakob
Avatar billede poco Nybegynder
24. december 2006 - 13:40 #1
Fandt selv ud af det!

Hvis nogen har et lignende problem, kan det klares ved at slå Strict Mode fra i my.ini-filen. Det er en ny setting, som er sat i mySQL 5.0 og derover!

MVH

Jakob