Avatar billede jann-jensen Nybegynder
26. december 2006 - 15:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

DVD-drev vil ikke spinne op automatisk

Jeg har en computer med et DVD-drev og DVD-brænder fra Plextor, som begge sidder på sekundær-porten med drevet som master og brænderen som slave. Mit problem er, at de ikke vil aflæse automatisk op når jeg lægger en CD/DVD i. Jeg har prøvet at tage brænderen fra, men det hjalp ikke. Jeg har kigget i BIOS, men der er heller ikke noget. Jeg har ominstalleret windows flere gange uden at det hjalp, så nu er jeg godt træt af det og jeg har ikke flere ideer. Derfor håber jeg nu at der er nogle, der har den rigtige ide til at få det til at virke. På forhånd tak.
Avatar billede prebas Nybegynder
26. december 2006 - 15:45 #1
Har oplevet det før så du står ikke alene... men jeg kan ikke give de et konkret svar på hvad du skal gøre.... ved bare det er en funtion i windows!!
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. december 2006 - 15:59 #2
Man kan gå i Windows Stifinder, højreklikke på drevet og vælge Egenskaber. Her kan du vælge fanebladet "Automatisk afspilning" og sætte dine kriterier op. Men jeg har haft, og har stadig, det samme problem som du. Så jeg venter lige og ser, om der kommer nogle guldkorn.
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. december 2006 - 16:03 #3
I mit tilfælde har jeg tjekket og dobbelttjekket at termineringerne er korrekte, så det er ikke årsag til problemet hos mig. Har du tjekket, at master er sat til master, og slave til slave på de respektive enheder?
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
26. december 2006 - 20:15 #4
Master og slave er sat som de skal.
Jeg bruger også den fremgangsmåde med i stifinder at højreklikke på drevet og vælge automatisk afspilning. Det er jeg simpelthen nødt til for at få disken til at starte, ellers skal jeg direkte gå ind på disken og vælge opstartsfilen.
At sætte sine kriterier op under egenskaber mener jeg ikke hjælper hvis jeg skal sætte f.eks. en forside CD i fra et eller andet blad. Den skulle jo gerne kunne starte op automatisk, men det vil de ikke, eller i hvert fald meget sjældent og så efter lang ventetid.
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2006 - 21:00 #5
Åbn Denne computer.
Højreklik på den ønskede enhed under Enheder til flytbare medier, f.eks. et digitalt kamera eller et cd-rom-drev, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på den multimedietype, du vil ændre, under fanen Automatisk afspilning.
Under Handlinger skal du klikke på den handling, Windows skal udføre, når den medietype, du markerede, findes.
Avatar billede steen_hansen Forsker
27. december 2006 - 15:13 #6
ibtage: Det er det samme, som jeg beskrev i 26/12-2006 15:59:42, så det vil næppe ændre noget :/
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2006 - 15:30 #7
Så prøv at sætte den til 'Blandet Indhold' i stedet for normalt foreslået 'musikfiler'
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
27. december 2006 - 16:36 #8
Hvis jeg nu vælger blandet indhold, som umiddelbart ville være en god mulighed, så skulle der gerne være en mulighed for når jeg lægger en data-CD f.eks en forside-CD i drevet, men det er der ikke. Så jeg er lige vidt.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
27. december 2006 - 16:48 #9
Jeg har prøvet at sammenligne med drevet i min bærbare. Der er samtlige punkter valgt med "Spørg hver gang, så jeg kan vælge en handling", og det er de også i min stationære computer.
Min bærbare har ikke problemet, så det indikerer vel, at det er ikke her vi skal finde fejlen. Det må være mere komplekst.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
28. december 2006 - 21:46 #10
Jeg har selv fundet ud af hvad der var galt.

Prøv at gå ind på denne hjemmeside hos Microsoft.

http://support.microsoft.com/kb/330135

eller gå på Microsoft.com og søg på autorun, så kommer artiklen frem også.

I artiklen står der bl.a. noget om at hvis man har programmet easy CD & DVD Creator skal man prøve at fjerne det. Så er mit råd, at man skal rydde op i registreringsdatabasen med et cleanerprogram for at fjerne alle henvisninger til easy CD & DVD Creator.

Det har bevirket, at det nu virker hos mig. Så det er nok værd at kigge på.

Hvis I får det til at virke vil jeg gerne have det at vide i tråden her.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2006 - 21:54 #11
Et godt program til at rense med er:

http://home.tiscali.de/zdata/hdcleaner_e.htm

skal selvfølgelig bruges med omtanke
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
29. december 2006 - 12:57 #12
Der findes så mange programmer. Jeg har brugt jv16 Powertools og jeg bruger nu RegSupreme Pro. Det er et par gode programmer.
Avatar billede steen_hansen Forsker
31. december 2006 - 10:29 #13
For mit vedkommende var Autorun sat til 0 i HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\CDRom

Jeg har stillet det samme spørgsmål for 1½-2 år siden, og fik aldrig en løsning. Men det virker sq nu :o)

Godt nytår til alle :o)
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
31. december 2006 - 14:32 #14
Det er godt at du også fik dit til at virke.

Jeg vil også ønske alle et godt nytår, og så vil jeg lukke tråden.