Avatar billede michael_f Nybegynder
26. december 2006 - 16:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

pc vil ikke starte op med asus vm csm bundkort

Har net op indkøbt ovenstående bundkort til en hjemmebyg pc.

Problem: når jeg trykker på power knap tænder pc i ca 5 sek. og slukker igen.

Der er strøm på bundkort. Har prøvet at placere ram blokkene forskellige med uden held.

Har prøvet at sætte en anden psu til med samme resultat.

Hvad kan der være galt?

KONF:

PSU er: Enlight PM240352

cpu: Atlon dual core 4200+

ram: 2 *512 mb Kingston ram pc667 MHz(kvr667d2n5) 1,8 V
Avatar billede gratis Nybegynder
26. december 2006 - 17:18 #1
måske er din psu ikke kraftig nok ? så vidt jeg lige ka se er den på 350w ? hvis du køre med et heftigt grafikkort også, bør din psu være på 400w og opefter, prøv at fjerne alt unødigt hardvære og se om du så ka starte op, går udfra at du har dobbelttjekket at alle kort/kabler/forbindelser sidder som de skal.
Avatar billede michael_f Nybegynder
26. december 2006 - 17:25 #2
jeg kører med onboard grafikkort. Det eneste som er sat til er cpu og ram. Powerknappen lyser ustandseligt indtil pc slukker.

har tjekket kabler, resat cmos, taget alt hardware ind og ud i slotsene.

Har du nogle ideer?

Kan psu/cpu være defekt eller er det mobo?
Avatar billede michael_f Nybegynder
26. december 2006 - 17:26 #3
PS: virker heller ikke med mindre kraftig(men trods alt er jeg sikker på den virker) psu
Avatar billede gratis Nybegynder
26. december 2006 - 17:40 #4
har du mere end en klods ram i maskinen så prøv at starte op med kun en, om det er psu eller bundkort der evt fejler er svært at sige någet om uden at måle på det..
Avatar billede gratis Nybegynder
26. december 2006 - 17:40 #5
hov... ser lige at du har 2 klodser i maskinen, sorry my bad :|
Avatar billede michael_f Nybegynder
26. december 2006 - 17:43 #6
har prøvet med kun 1 klods uden held
Avatar billede gratis Nybegynder
26. december 2006 - 17:50 #7
ok, har du prøvet at skifte alle kabler ( hvis du ekstra liggende.. ) ellers ved jeg ikke lige hvad jeg skal foreslå...
Avatar billede michael_f Nybegynder
26. december 2006 - 17:57 #8
hvilke kabler?
Avatar billede gratis Nybegynder
26. december 2006 - 18:06 #9
næe det har du ret i du har jo tjekket dem... og når du har prøvet med en anden psu tyder det på at det er bundkortet der fejler...
Avatar billede Boddicker Seniormester
27. december 2006 - 10:01 #10
Jeg har haft nøjagtig det samme problem. Løsningen to tre lange og ged af finde. Men det viser sig, at især ASUS-bundkort har brug for en minimums-amp forbrug i det den starter op. Jeg troede ikke selv på det, men fik pludselig min computer til at køre, efter jeg satte en forfærdelig masse hd's til systemet.

Læs meget mere om det her: http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=30289&highlight=asus
Avatar billede michael_f Nybegynder
28. december 2006 - 11:30 #11
hmmm interessant forklaring. men jeg har ringet til asus support, og de siger det skyldes at bios skal opdateres da den ikke kender cpu. Det er for ringe hvis det er løsning. Så nu skal jeg sende bundkort til forhandler. ASUS burde sørge for at bundkortet kenden den cpu som de annoncerer den understøtter.
Avatar billede michael_f Nybegynder
04. februar 2007 - 21:13 #12
Bundkortets bios var ikke opdateret så jeg fik et nyt.