Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
28. december 2006 - 08:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MySQL Disabled i PHP?

Hej,  jeg kan ikke rigtigt få MySQL til at spille på serveren.

; er fjernet foran Extension=PHP_MySQL, og Extension dir er sat til c:\php\ext

"Everyone" har fået read rettigheder til php mappen.

Jeg går ud fra at selve PHP'en virker, da jeg kan se feks. phpinfo. http://www.cksdata.dk/phpinfo.php

Min php.ini kan ses her, hvis det kan være til nogen hjælp
http://www.cksdata.dk/upload/php.zip

På forhånd tak.
Carsten.
Avatar billede showsource Seniormester
28. december 2006 - 15:14 #1
Filen libmysql.dll skal kopieres til wit windir, evt. system32 dir.
libmysql.dll ligger i c:\php
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
30. december 2006 - 10:30 #2
Hej.

Det løste desværre ikke problemet.

libmysql.dll er kopieret både til C:\windows samt system32 - Begge filer er tildelt read og execute rettigheder til everyone.

Er der andre mulige løsninger?
Avatar billede showsource Seniormester
30. december 2006 - 10:48 #3
På din info side er extension_dir sat til C:\PHP5,
men i din php.ini er extension_dir sat til C:\PHP\ext

Bl.a. magic_quotes_gpc er på infosiden sat til On, men Off i php.ini
Og der er heller ingen GD support på infosiden.

Altså, du retter formodentlig ikke i filen C:\windows\php.ini, men en anden.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
31. december 2006 - 05:41 #4
Genialt..

Jeg havde sat Path til C:\PHP, så derfor havde jeg ikke kopieret php.ini til windowsmappen - Efter en kopiering af filen virker det.

Tusind tak for hjælpen.

Lig lige et svar, så er der point.
Avatar billede showsource Seniormester
31. december 2006 - 07:42 #5
Ok!