Avatar billede miganton Nybegynder
30. december 2006 - 13:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan brænder man?

Hej.
Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan man brænder på MacBook.
jeg vil gerne have afvide præcist hvordan man skal gøre når man skal brænde dvder, for jeg kan ikke finde ud af det.
Hvis man godt vil brænde en film, hvordan gemmer man så filerne på computeren, for hvis jeg bare kopierer dem og så tager disken ud og sætter filerne ind i dvden der skal brændes, så kommer der en meddelelse frem om at de originale filer ikke eksisterer.
Jeg bruger cd-r-diske til at brænde musik med, og jeg har fået afvide at det er dem man kan slette frem igen, men på de cder jeg har brændt kan musikken ikke slettes igen og der kan heller ikke sættes flere filer ind på..
HJÆLP!
Avatar billede jacla Nybegynder
30. december 2006 - 13:13 #1
30. december 2006 - 13:14 #2
CD-R kan ikke slettes, det er "alm." brændbare.
Dem der kan slettes hedder CD-RW, sletbare DVD hedder også RW.
PÅ alm CD-R kan du godt lade en session stå åben, så du kan lægge mere ind senere, men du kan ikke slette.

Jeg kan desværre ikke hjælpe med dit andet problem.
Avatar billede miganton Nybegynder
30. december 2006 - 14:43 #3
jacla: tak :)
rogerrabbit: hvordan lader man en session stå åben?
30. december 2006 - 15:57 #4
På en PC, mener jeg der er sat et flueben ved close session, det skal fjernes.
Jeg har dog aldrig selv brugt det, men jeg ved min far har brugt det meget.
30. december 2006 - 16:00 #5
Et mit program (PC) kan man vælge under indstilling, om den skal lukke eller ej.
Avatar billede miganton Nybegynder
30. december 2006 - 16:34 #6
Jeg har en mac.. så det er hvordan man gør det på den jeg skal vide..
30. december 2006 - 20:22 #7
Prøv at kikke lidt rundt, eller vent på at der er en mac haj der ser dette.
Avatar billede miganton Nybegynder
01. januar 2007 - 19:15 #8
Så tror jeg aat jeg venter på en mac haj, for jeg kan slet ikke finde ud af det...
Ved du om der er nogen herinde der tilfældigvis ved alt om mac? :)
02. januar 2007 - 14:05 #9
Jeg tror der er nogle stykker.
Er der ikke en katagori for mac? i øvrigt.
Avatar billede miganton Nybegynder
02. januar 2007 - 17:43 #10
jeg vidste ikke helt hvilken kategori jeg skulle stille spg.et i, men det kan godt være..
03. januar 2007 - 13:34 #11
Jo der er en mac kat. under hardware.

Nu ved jeg jo ikke om jacla ønsker point for hans input. men for min skyld, kan du godt lukke spørgsmåelt, og genoprette den under mac. Jeg ønsker ikke point.
Avatar billede miganton Nybegynder
03. januar 2007 - 21:22 #12
okay, så lukker jeg den her og opretter en ny...
i må godt begge få points (:
Avatar billede miganton Nybegynder
22. december 2007 - 11:50 #13
lukker