Avatar billede per2000 Nybegynder
31. december 2006 - 14:34 Der er 5 kommentarer

FTP adgang til en Synology Disk Station DS-106e

FTP adgang til en  Synology Disk Station DS-106e

Jeg har XP-Prof og en ruter hvor en Synology Disk Station DS-106e er sat op med en FTP server. Hvordan får jeg adgang udefra til denne FTP disk??????
Jeg har programmet til FTP up/down lode FileZilla men der skal et adressenavn til. Hvordan skal det sættes sammen????????
Jeg har en IP adresse xxx.yyy.zzz.aa og computernavn PER
samt Server name Diskstation på Synology Disk Station.
Kan i hjælpe med at sætte adressen op herudfra??????
Avatar billede nick038 Nybegynder
01. januar 2007 - 16:53 #1
Hej
Jeg har en DS-101J, som jeg har givet en fast intern IP adresse, denne IP adresse har jeg i min router i SUA/NAT sat op til på port 21 at forwarde den externe FTP forespørgsel til den interne IP adresse.
Nick
Avatar billede per2000 Nybegynder
01. januar 2007 - 17:51 #2
Hej
Det er en alt for stor mundfuld for mig.
Step 1
Der er allerede en fast internetadresse der kan ses på Synology Assisten,
så den har jeg.
Step 2
du skriver:
denne IP adresse har jeg i min router i SUA/NAT sat op til på port 21
Fet forstår jeg intet af.
Jeg har en ruter - den aner jeg ikke hvordan man kan sætte noget op på?
Hvad skal jeg gøre med den?
Avatar billede nick038 Nybegynder
02. januar 2007 - 20:23 #3
Du skal logge på din router (gøres næsten altid fra internet explorer på adresse http://192.168.1.1 <- ved ikke om dette også er din routers adresse men prøv dette)find noget der ligner denne side evt. læs brugervejledning for din router -> http://img103.imageshack.us/my.php?image=diskstationfs0.jpg
linjen med port 80 er kun nødvendig hvis du vil bruge foto funktionen.
Avatar billede der_kommandant Praktikant
03. juli 2007 - 09:43 #4
Hej Per2000

Jeg har netop den samme opsætning som dig, og brugte også lang tid om at få det til at fungere. Du skal igennem 3 steps: internetmodem -> router -> Diskstation. Send lige information omkring din internetudbyder samt navnet på din router, så skal vi nok få det til at spille... ;-)
Avatar billede der_kommandant Praktikant
03. august 2007 - 11:33 #5
Har du fået løst problemet ???