Avatar billede aare_o Nybegynder
04. januar 2007 - 12:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejl rapportering

Hvis har lavet en fejl i en side og går ind på den via browseren er siden blank. Kan det ikke gøres så der står hvad fejlen er?

Har en side som ender med:

header('location: index.php');

og hvis den er efterfulgt af:

if(!header('location: index.php')) {
    cho "Kunne ikke";
        }

skriver den "Kunne ikke" på siden. Det er så her jeg godt kunne tænke mig at vide , hvilken fejl er det.
Avatar billede dandyman Nybegynder
04. januar 2007 - 15:46 #1
Hvis der allerede er sendt output til browseren som f.eks: <div>content</div> vil header returnere fejlen "headers already sent"
Avatar billede dandyman Nybegynder
04. januar 2007 - 16:00 #2
Eller det er så ikk helt rigtigt, hvis header fejler er det fordi at headers allerede er sent den returnere faktisk ingenting ifølge manualen
Avatar billede zynzz Praktikant
04. januar 2007 - 17:47 #3
if($_SERVER['PHP_SELF'] != "index.php") {
echo "Din side kunne ikke findes...";
}
Avatar billede ncp Nybegynder
04. januar 2007 - 20:25 #4
Du skal normalt have adgang til at ændre php.ini, hvis du vil ændre om PHP-fejl bliver vist eller ej. På Webhoteller er dette normalt ikke muligt og det er mange gange konfigurer som nedenstående

php.ini:
error_reporting = ~E_ALL
display_errors = Off
display_startup_errors = Off

Der er dog en anden løsning hvis du kører på en Apache-web-server:

Opret en fil i din rod, med navnet 'httpd.conf' og tilføj følgende 3 linjer:
php_flag  display_errors        on
php_flag  display_startup_errors on
php_value error_reporting        2047
Avatar billede aare_o Nybegynder
05. januar 2007 - 14:28 #5
Okay tak prøver
Avatar billede aare_o Nybegynder
01. december 2007 - 13:26 #6
hmm