Avatar billede peterpeter Seniormester
04. januar 2007 - 14:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Joomla vedledninger på DANSK

Hej Alle

Jeg skal lave to hjemmesider til nogle venner rimelig hurtigt.
Jeg havde tænkt mig at anvende Joomla til dette - da jeg har hørt (og set) at der er rigtig godt....

Men - Er der nogen der kender til en DANSK vejledning til hvordan man arbejder i Administrationsdelen ???
(denne er på engelsk)
Jeg mener - en hurtig og nem DANSK forklaring på hvordan man flytter rundt på modulerne, således at ens side bliver som man vil have det ???

Jeg har været inde på Joomla.dk og kigget efter manual, men jeg syntes ikke der er en dicideret til, hvordan man på en nem måde arbejder i Admin delen .....

Tak - og fortsat god dag.

/Peter
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
04. januar 2007 - 14:19 #1
Hej Peter Peter,

Du kan kigge pü denne side:

http://joomla.dk/manual/joomla-cms/

Alternativt synes jeg du skal kigge forbi det danske Joomla forum der er det mest aktive af dem alle:

http://forum.joomla.org/    ---> Dansih Forum.

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
04. januar 2007 - 14:23 #2
Hov jeg ser at du har kigget paa den danske joomla.dk side sorry.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
04. januar 2007 - 14:24 #3
Jeg saa dog at denne manual vil blive oversat til Dansk:

http://forum.joomla.org/index.php/topic,73591.0.html

Saa naar den er ude kan du maaske anvende denne.

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. januar 2007 - 09:51 #4
Jeg har nu ledt og  ledt i forummet men der ser ikke ud til at der  findes en decideret maual paa dansk.

Mit forslag til dig er at du skal henvende ddig i fourmmet omrking de problemer der maate opstaa i forbindelse med administartions delen paa Joomla.

Selve admin (backEnd) delen er blevet oversat til dansk og kan hentes paa joomla.dk det ville maaske lette arbejdet en smule.

Men jeg tror ikke du faar de store problemer idet det er ret ligetil naar man har arbejdet med det et lille stykke tid.

Jeg smider et svar du kan blot afvise hvis du mener.

mvh
Mads
Avatar billede peterpeter Seniormester
05. januar 2007 - 12:53 #5
Hej Mads

Mange tak - jeg vil følge dine anvisninger....

Lige et par afsluttende spørgsmål, hvis du har tid:

1.
Admin delen på Dansk ?? Det lyder godt...
Gider du poste det præcise link til denne update ??
- er der vejledning til at opdatere din nuværende engelske admin del ??

2.
Jeg vil bruge deres forum lidt mere effektivt, tak - vi ses nok derinde ;-)

3.
Er det i Joomla muligt at indføre, at man kan vælge sprog på forsiden - Jeg mener, at læserne kan læse sitet på engelsk eller dansk ??

4.
Sidste spørgsmål ->  Findes der et form for registrerings script man kan lægge ind på sin Joomla site. Jeg har 5 lokaler som man skal kunne booke / reservere med mere.... Dette kunne jeg godt tænke mig at få på siden...

Håber du har tid.....

Fortsat god dag ;-)

Med Venlig Hilsen

Peter
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. januar 2007 - 14:15 #6
Hej Peterpeter,

1. Jeg fandt en frontEnd paa dansk her:  http://joomla.dk/component/option,com_docman/Itemid,37/task,cat_view/gid,15/

(naar jeg kommer hjem fra arbejde maa jeg lige finde en dansk admin del, jeg ved den findes).

2. Det er en god idé :)

3. Ja det hedder mambelfish og kan downloades her:

http://extensions.joomla.org/component/option,com_mtree/task,search/Itemid,35/searchword,mambelfish/cat_id,0/

4.Har adrig brugt det paa min Joomla men pröv at se disse her:

http://extensions.joomla.org/component/option,com_mtree/task,search/Itemid,35/searchword,booking/cat_id,0/

PS! Jeg finder ud af det med den danske admin del til dig.

Jeg vender tilbage :)

mvh
Mads
Avatar billede peterpeter Seniormester
06. januar 2007 - 00:19 #7
Mange tak og Rigtig God Week-end  ;-)

/Peter
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
06. januar 2007 - 00:20 #8
Tak i lige måde Peter, og tak for point.

Hvad er dit brugernavn på Joomla Foruummet?

mvh
Mads
Avatar billede peterpeter Seniormester
07. januar 2007 - 23:16 #9
Hej Mads

Jeg har netop skrevet et indlæg ( vedr. ovenstående )
http://forum.joomla.org/index.php/topic,128824.0.html

PS: Nice picture du har på din Joomla profil ;-)
Avatar billede flax Nybegynder
19. januar 2007 - 13:09 #10
Hej tøser :-)

Kan jeg oprette en ny Joomla tråd og stille et par konkrete spørgsmål?

Jeg har bla. problemer med at HOME/Froside knappen skal ligge i menuen...
Kan dette passe?
Hvis I vil have points for mine små spg, så opretter jeg bare selvstændig tråd, bare vigtigt for mig at få kontakt til de joomla nørder, der har læste i denne tråd før..