Avatar billede imperten Nybegynder
04. januar 2007 - 19:16 Der er 3 kommentarer

Skærmbredde til php

Ohmish' løsning på denne side

http://www.eksperten.dk/spm/359038

indeholder 3 apostroffer, og det er som bekendt ikke tilladt. Kan man definere eksemplet lidt bedre. Jeg kan ikke få det til at virke, uanset hvorledes jeg retter det til.

  $reklame='http://www.minside.dk/mappe/reklame.php?pix='.'+screen.width';
  echo "<body topmargin='0' leftmargin='0' background='../billeder/baggrund.gif' style='overflow:auto'
        onload=\"window.open('$reklame', 'navn',
                'height=200,width=240,top=150,left=100')\">";

På modtagersiden:
    $bredde = $_GET['pix'];
    echo "<br> $bredde";

Men det eneste jeg får ud af det er, at den skriver +screen.width
Avatar billede ncp Nybegynder
04. januar 2007 - 20:05 #1
$reklame = "http://www.minside.dk/mappe/reklame.php";
print("<body topmargin=\"0\" leftmargin=\"0\" background=\"../billeder/baggrund.gif\" style=\"overflow:auto\" onload=\"window.open('" . $reklame . "?pix=' + screen.width, 'navn', 'height=200,width=240,top=150,left=100')\">");

- det skal lige siges at det er en rigtig dårlig idé at benytte window.open i onLoad-eventen, da stort set alle der har en eller anden form for popupblokker ( = alle efterhånden :-) ikke vil kunne se siden som du ønsker...
Avatar billede imperten Nybegynder
04. januar 2007 - 20:34 #2
Pludselig virkede det. Tak.

Men hvis de fleste har en popupblokker, så er spørgsmålet om jeg ikke skal lægge det ind i en header-metode i stedet, hvis det kan lade sig gøre.

Hvor anskaffer man sig sådan en popupblokker. Kan selv blive lidt træt af dem en gang imellem?
Avatar billede intenz Novice
04. januar 2007 - 21:27 #3