Avatar billede blacktiger Nybegynder
04. januar 2007 - 21:53 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Lovligt, børneporno eller hvad?

Jeg er med til at drive en side hvor folk kan uploade billeder. Den eneste regl der er at billederne selvfølgelig skal overholde dansk lovgivning. Både fordi jeg ikke gider lave noget snavs og fordi jeg ikke ønsker at komme i problemer.

Der er imidlertid en relativt stor del af billederne jeg ikke aner hvad jeg skal gøre ved - fx et som det her: http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/jh443219.jpg

Jeg ved ikke mere om det end jeg kan se, men mit gæt er at pigen ikke er mere end en 16 år. På den anden side er det vist også fuldt lovligt for 16+ årige at optræde frækt poserende i undertøj i japan. Men det gør det vel ikke lovligt i danmark?

Håber i kan hjælpe mig - jeg vil meget gerne have det afklaret :)

NB: og så skal jeg vil lige tilføje at den side jeg omtaler ikke er imageshack.dk som jeg her linker til :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. januar 2007 - 21:56 #1
Det er ikke børnepornografi - men heller ikke et billede jeg synes man skal promovere.
Du kan få hjælp på http://www.politi.dk/da/hjaelppolitiet/itkriminalitet/
Avatar billede niels_hansen Praktikant
04. januar 2007 - 21:57 #2
er du den mindste smule i tvivl, så slet det, hvad der er lovligt i japan vil aldrig nogensinde kunne gøre det lovligt i danmark pr automatik.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2007 - 22:01 #3
uden og være klog på dette ,så er billedet ikke værre end hvad man kan finde på de udenlanske model bureauer på nettet .

tvilvler på hende på billedet er 16

prøv og gå ind på red barnet det kan være de har noget om emnet og regler .
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2007 - 22:03 #4
Du bør nok definerer en "politik" som dine brugere skal følge.
eksempelvis noget ligende

"Er billederne af en karakter, så der kan rejses tvivl om lovligheden af billedet, må det ikke findes/deles på serveren."

så er det jo bare det store arbejde der er tilbage, nemlig at slette billederne hvis de alligevel findes.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
04. januar 2007 - 22:05 #5
jetdirect, hvad der er lovligt i andre lande er rablende ligegyldigt, sålænge siden er dansk er det dansk lov der gælder.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2007 - 22:09 #6
>niels hansen

Absolut så enig ,endelig ikke misforstå mig .

Det er bedre og slette noget fra ens side som man bestyrer hvis man er i tvivl og så samtidig give brugeren en advarsel .

> sålænge siden er dansk er det dansk lov der gælder

100 % enig !
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
04. januar 2007 - 22:12 #7
Jeg vil sige, at hvis du som administrator ikke mener du kan stå inde for billedet, så skal det fjernes.
Avatar billede strych9 Praktikant
05. januar 2007 - 02:28 #8
Følg den gyldne netiquette regel: Lad være med at sige, gøre, præsentere eller associere dig med noget på Internet som du ikke ville bryde dig om at se i tv-avisen dagen efter.
Avatar billede blacktiger Nybegynder
05. januar 2007 - 10:19 #9
tak for jeres svar - jeg synes selv jeg er blevet klogere. Nu er jeg ikke hovedmanden bag siden, og har ikke det sidste ord.
Jeg tror dog jeg tager det op næste gang vi har møde og foreslår noget i stil med hvad henrik_svendsen foreslog

folk der vil have points må smide et svar
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2007 - 13:01 #10
jamen jeg tager da gerne imod "en femmer"    ;O)
Avatar billede off-line Nybegynder
05. januar 2007 - 13:30 #11
Jeg finder nu ikke man kan sammenligne nettet med avisen. Jeg vil da gerne se
nøgne kvinder på nettet, men sgu ikke i avisen. Mener at jetdirect peger på det
som er problemet, pigens alder. Hun ser ud til at være under den kriminelle
lavalder, og er hun det, er det ulovligt. Ellers var det i orden.
Det er jo let at lægge tekst på et billede, og måske aner pigen slet ikke, hvad
hun står model til. Billedet associeres med børneporno, og bør derfor fjernes.
Avatar billede strych9 Praktikant
05. januar 2007 - 21:44 #12
retired -> Du misforstår mig. Hvad jeg mener er: Lad være med at gøre ovenstående ting hvis du ikke ville bryde dig om at høre "retired sagde/kiggede på dette her på Internet i går" i aftenens tv-avis.
På samme måde er rådet til spørger, at hvis han ikke ville være parat til at stå frem for hele befolkningen i tv-avisen og sige ja til at han har lavet en website med det indhold, de regler og de procedurer, så skal han enten lade være eller ændre noget.
Avatar billede off-line Nybegynder
05. januar 2007 - 22:11 #13
strych9 > Ja så havde jeg misforstået dig, og jeg er enig i dit synspunkt.