Avatar billede nlr2000 Nybegynder
05. januar 2007 - 09:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fjerne Active-X advarselsbesked

Jeg har et Excel-ark, som inkluderer en userform, som inkluderer et spreadsheet.
Når workbooken åbnes, kommer der en irriterende advarselsbesked: "This application is about to initialize ActiveX Controls that might be unsafe. If you trust the source of this file, select OK and the controls will be initialized using your current workspace settings".

Beskeden er meget irriterende - specielt fordi andre skal bruge arket og helst ikke skal belemres med det.

Kan den på en eller anden måde fjernes? (point til den der fortæller hvordan)
Avatar billede mugs Novice
05. januar 2007 - 09:45 #1
Har ikke så meget forstand på emnet - Men jeg ville selv prøve at nedsætte sikkerheden i Funktioner > Makro > Sikkerhed
Avatar billede nlr2000 Nybegynder
05. januar 2007 - 10:03 #2
Macro security er selvfølgelig på low
Avatar billede kabbak Professor
05. januar 2007 - 11:20 #3
Avatar billede nlr2000 Nybegynder
05. januar 2007 - 13:54 #5
Jeg fandt også selv nogle links, da jeg søgte på nettet, men de holder ikke - i hvert fald ikke for mig. Jeg har både prøvet:

1)KABBKS LINK
Go to:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows
\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0

And modify the value of the key 1201 to 0
That should work !!!

2)MIT EGET LINK
Redigering af indstillingerne i registreringsdatabasen til UFIControls = 1
Du kan redigere registreringsdatabasen og tilføje undernøglen UFIControl ved at følge disse trin:1. Klik på Start, klik på Kør, skriv regedit, og klik derefter på OK.
2. Udvid følgende undernøgle i registreringsdatabasen:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Office\Common
3. Højreklik på Fælles, peg på Ny, og klik derefter på Nøgle.
4. Skriv Sikkerhed som navnet på den nye værdi, og tryk derefter på ENTER.
5. Højreklik på Sikkerhed, peg på Ny, og klik derefter på DWORD-værdi.
6. Indtast UFIControls, og tryk derefter på ENTER for at navngive værdien.
7. Dobbeltklik på UFIControls.
8. Skriv 1 i feltet Værdidata, og klik derefter på OK.

INGEN AF DELENE FUNGERER!

Jeg læste lidt om ActiveX i Excel. Så vidt jeg kan forstå, bliver beskeden altid vist, når der både er makroer og activex i arket.

ANDRE FORSLAG??
Avatar billede nlr2000 Nybegynder
05. januar 2007 - 13:57 #6
Ligegyldigt om man trykker "ok" eller "cancel" til beskeden, fungerer arket som det skal. Så det ActiveX, som slås fra er alligevel ikke til nytte.

Kan man evt. fjerne ActiveX-delen fra spreadsheetet (det som ligger i userformen) således at blot nogle ting dur??
Avatar billede nlr2000 Nybegynder
16. januar 2007 - 13:45 #7
grrrr. jeg lukker tråden uden korrekt svar
Avatar billede nlr2000 Nybegynder
26. januar 2007 - 15:12 #8
abe