Avatar billede stercus Nybegynder
05. januar 2007 - 16:31 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Mailhotel, der kan det hele.

Jeg har selv et domæne og jeg har ledt efter mailhoteller, men der er så mange at det er ret svært at finde et der passer, så nu vil jeg høre hvad I kan foreslå.

Mine krav er at der skal være:
Webmail
mulighed for krypteret login
Mulighed for omkring 10 mailadresser gerne med 10 til 20 MB plads (mere plads er selvfølgelig også i orden)
Jeg har selv domæne, så det skal helst kunne flyttes uden alt for store omkostninger.
Mulighed for senere at få hosted hjemmeside (ikke specielt stor hjemmeside og ikke et vigtigt krav).

Jeg vil gerne have at de har rimelig service, og det ved jeg godt at det koster lidt ekstra.
Avatar billede showsource Seniormester
05. januar 2007 - 16:40 #1
Ehh, krypteret login ved jeg ikke, men www.mxhotel.dk er nu OK !
Avatar billede it-dk Nybegynder
05. januar 2007 - 18:07 #2
Der er evt www.intergate.dk hvor du selv laver mail adresser (pladsstørrelsen) men de har ikke mailhoteller så webhotellet vil være med. Deres priser er ikke så høje. Krybteret login - ja det mener jeg ikke der er. Jeg bruger dem selv til nogle af mine domæner.
Avatar billede skildpadden Nybegynder
05. januar 2007 - 18:39 #3
Tag et kig på DanDomains Hosted Exchange Light.

DanDomain yder en kanon service, og Outlook Web Access er det bedste webmail-interface jeg har set.

0 kroner i oprettelse og 15 kroner pr. måned.

http://dandomain.dk/Exchange/priser.asp
Avatar billede skildpadden Nybegynder
05. januar 2007 - 18:39 #4
Svar.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
05. januar 2007 - 19:17 #5
hvad forstår du ved krypteret ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. januar 2007 - 19:24 #6
Som de beskriver her: http://hostmeister.com/secure_email.html
Der er faktisk lidt skørt at lade ens emails, og passwords til emailkonti, futte rundt på nettet uden kryptering.
Avatar billede stercus Nybegynder
06. januar 2007 - 09:46 #7
Det virker til at være udemærkede mailhoteller, men jeg ser det som en nødvendighed at have krypteret login. Jeg har spurgt dem alle, da de ikke oplyser det på deres sider og indtil videre har DanDomain svaret og sagt at det har de ikke.
Avatar billede skildpadden Nybegynder
06. januar 2007 - 14:16 #8
stercus: Jeg ved ikke helt hvad du mener med krypteret login, men mailhotellet kører på en krypteret forbindelse (https), hvilket er en krypteret forbindelse - du kan selv tjekke på www.danexchange.dk (den lille hængelås i browseren viser at forbindelsen er krypteret).
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. januar 2007 - 14:29 #9
Sku' vi ikke gætte på at det handler om at adgang via POP3 og IMAP skal være krypterede. Det kan man sagtens, men der er godt nok ikke ret mange udbydere, der gider besvære kunderne med den valgmulighed...
Avatar billede agermose Nybegynder
07. januar 2007 - 13:13 #10
Jeg tror faktisk, der er mange, der tilbyder det uden at skrive det. Interessen for den slags er uendelig lille, da de fleste private kunder og mindre erhvervskunder med en vis rimelighed anser risikoen for uendelig lille.

jeg har ikke lige tal på om der er nogen der bruger vores SSL sikret adgang til SMTP og POP3, men jeg ved at der er lige præcis NUL, der bruger vores SSL løsning til deres webhotel. Det ville ellers være mere oplagt da det er meget synligt for brugeren at det er SSL sikret.

Jeg vil forslå dig at kigge på hvem du ønsker at bruge ud fra andre parametre, og så checke om de ikke tilfældigvis helt standard har SSL portene åbne til deres mailservere.

Det er dog mere interessant om du bruger digital signatur end om du sikre adgangen mellem dig og din mailserver. Der er ingen garantier for trafikken videre fra serveren af til modtageren. Digital signatur sikre dig hele vejen.

Hosted Exchange er også et godt alternativ, hvor både webadgang og Outlook 2003 kommunikationen er kryperet over SSL.
Jeg mener Scannet er gået over til at køre både egentlig Exchange og POP3 adgangene via Hosted Exchange, så det kan være deres POP3 standard også er krypteret.

/Jan Agermose
Avatar billede stercus Nybegynder
07. januar 2007 - 18:20 #11
Jeg var lige ved at søge og fandt følgende side http://www.webhostpriser.dk/16/ når jeg ser de forskellige der kommer op, så må jeg sige at jeg tvivler på kvaliteten. Der er mange der er ret billige, f.eks gullestrupnet.dk.

Nu er grunden til at jeg gerne vil have SSL-krypteret login at jeg bor i Kina og måske er det endda falsk tryghed at have denne form for kryptering. I hvert fald er jeg træt af at mail sider som gmail, hotmail og andre lader ens mail blive tjekket, læst og frasorteret ved de kinesiske myndigheder. Det vil jeg helst undgå. Så hvis der er en bedre måde at undgå det på vil jeg være villig til at høre. Jeg kiggede lidt på de Exchange server løsninger, og jeg synes de er lige en tand for dyre.
Avatar billede stercus Nybegynder
08. januar 2007 - 15:28 #12
Jeg har fået svar fra dem alle og mxhotel har understøttelse af SSL, så jeg vil gerne give pointene til showsource...
Avatar billede showsource Seniormester
08. januar 2007 - 18:36 #13
Ok!
Det jeg er glad for ved mxhotel, er at man betaler for forbrug, og til rimelig små priser.
D.v.s. hvis du har en email uden de "store hits" så koster det faktisk ikke ret meget.
Og muligheden for at tilføje flere forskellige domains til ens konto er absolut også guld værd.
Sidst, men ikke mindst, så er det jo en "udløber" fra www.gratisdns.dk :O)
Avatar billede showsource Seniormester
08. januar 2007 - 18:36 #14
Hov!
Avatar billede showsource Seniormester
08. januar 2007 - 18:38 #15
Og hov igen, 200 point skal du ikke gi' for et link!
Du har jo trods alt selv lavet "fodarbejdet" !!!