Avatar billede larsbek Nybegynder
05. januar 2007 - 21:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

2,5 40 gb harddisk fra dell lattitude 800 er crached

Hej, jeg har et problem, min 40 gb harddisk crashede her til morgen. Jeg har fået dell til at sende en ny, men det ville være lettere at bare kopiere hele installationen fra gml til ny (jeg har backup, hvis det ikke kan lade sig gøre). Jeg har købt en zitech 2,5' slim harddisk box, sat dyret i, men kan ikke få kontakt med den. Jeg kan høre den køre (om end den lyder lidt anstrengt) men min stationære med xp pro reagerer slet ikke når jeg sætter usb stikket i dyret. Jeg har prøvet manuelt at installere flere forskellige drivers, prøvet at finde den i computer management men uden held. Nogle ideer ?
Avatar billede h_thunbo Nybegynder
05. januar 2007 - 23:55 #1
Jeg ved ikke så meget om det, men kan det være noget med der er nogle små stik bagpå harddisken som der sidder nogle lus på. De skal måske sidde rigtigt. Hvis det er den eneste harddisk med windows du har brugt før, sidder den sikkert som "master" og kan ikke bare bruges som ekstern usb harddisk.
TROR Jeg ikke... Prøv at undersøge det. måske er der 8 ben og 2 små plastik lus du kan flytte rundt med, så sidder der sikkert en lille tegning et sted der viser hvordan de skal sidde for at gi' harddisken den rigtige (hvad skal man kalde det?) job...

Go held med det! MVH Thunbo
Avatar billede nva Praktikant
06. januar 2007 - 00:00 #2
Som en 'løs' harddisk i en extern box, så skal disken netop jumpes som master. Du kan prøve at lade Testdisk søge efter den, men hvis du ikke ser den hverken i denne computer eller under diskhåndteringen, så nytter det måske ikke. http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
Avatar billede nva Praktikant
06. januar 2007 - 00:01 #3
Dette link kan måske hjælpe dig lidt med Testisk http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede larsbek Nybegynder
06. januar 2007 - 01:14 #4
test disk fandt den heller ikke, den (PC) reagerer slet ikke på at sætter usb i pc
Avatar billede larsbek Nybegynder
08. januar 2007 - 21:30 #5
Den er død, jeg har begravet den idag, Dell står for bisættelsen