Avatar billede htx98i17 Professor
07. januar 2007 - 20:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Plesk pris og erfaringer søges

Hej

Jeg har været ind på http://www.swsoft.com/en/buyonline/plesk8/ og se hvad plesk koster.

Men er der nogen som ved om det er korrekt at en plesk med mulighed for oprettelse af 30 domæner koster 199 dollars for grundinstallationen?

Hvis der nogen som har ris/ros til plesk, så sig det endelig...
Avatar billede keysersoze Guru
07. januar 2007 - 21:03 #1
har ikke kigget på prismulighederne - men arbejder lidt med systemet som bruger og det er fremragende. Specielt de sidste ny tiltag i 8.1 har gjort super - så klart anbefalesesværdigt herfra.
Avatar billede htx98i17 Professor
07. januar 2007 - 21:09 #2
Har du benyttet funktioner som crontab og backup?
Avatar billede keysersoze Guru
08. januar 2007 - 17:46 #3
ikke endnu - har primært leget med de mere web-orienterede ting som database og custom error pages og så selvfølgelig brugere. Har været inde og kigge på crontab og det ser rimelig overskueligt ud, men har endnu ikke haft behov for det.
Avatar billede htx98i17 Professor
08. januar 2007 - 17:50 #4
ok sig endelig til hvis du en dag roder med det
Avatar billede htx98i17 Professor
11. januar 2007 - 18:31 #5
Nu har vi købt en server og en plesk licens. Så må vi se om det er noget der dutter...

ligger du et svar?
Avatar billede keysersoze Guru
11. januar 2007 - 20:08 #6
yes - sæ'fø'li :)

Du må gerne melde tilbage omkring eventuelle mangler i finder og jeres erfaringer generelt hvis du gider :)
Avatar billede htx98i17 Professor
11. januar 2007 - 21:54 #7
skal nok prøve at huske det. Ellers skriv en kommentar her engang og mind mig om det :)
Avatar billede kullebo Nybegynder
24. januar 2007 - 18:52 #8
lytter med .......
Avatar billede htx98i17 Professor
31. august 2008 - 16:41 #9
Vi skulle aldrig have valgt Plesk. Vi skulle have valgt at hyre en administrator til at stå bi når der skal laves noget større, såsom opdateringer, installering af certifikater etc, og så selv lære hvordan man via SSH opretter domains, ftp osv.

Der har været meget bøvl i forbindelse med at PLesk skulle kunne opdatere via dens "Updater". Eksempelvis for at liste tilgængelige opdateringer, er Plesk nødt til at opgradere Mysql til en nyere version og det gør uden varsel og kvittering. Det finder man så ud af ved at diverse domains hjemmesider ikke fungerer, pga mysql fejl. Derudover virker den automatiske opdatering ikke. Den går i stå når den første fejl melder sig og det er ikke muligt at resume. Vi måtte have tekniker på som ikke anede noget om Plesk, som rettede op på fejlene uden om plesk. Der har været meget mere bøvl i forbindelse med opdatering af Plesk end jeg nævner her.

Derudover nogle trælse småting:
Vi har oplevet at nyoprettede emailadresser ikke fungerer, vi har så slettet dem og oprettet dem igen.
Serveren starter ikke mysql op ved genstart. Der skal tekniker til at gøre det manuelt.
SMTP relay er super super super langsom til at svare.
Man kan ikke oprette manuelle ftp logins uden om domæner og man kan ikke lave flere logins til et domæne.
Vi har oplevet tabte mails ved mailgroups.
Få ting ud af adskillige. Alle har vi været nødt til at få tekniker på til at løse.

Nogen af jer der har fået nogle erfaringer?