Avatar billede loppehund Nybegynder
09. januar 2007 - 12:07 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Forlænge 14 dages barsel med 14 dage

Jeg har søgt på nettet, men kan ikke finde nogle konkrete facts der tilfredsstiller mit spørgsmål 100%

Hetil har jeg ringet til A kassen, men de er åbenbat ikke særlig kompetente på området (Dansk Metal)

Kommunen gver kun mulighed for at ringe mellem 9:30 og til 10:30!!

Derfor spørger jeg Jer!Er det muligt som far, at forlænge de første 14 dages barsel med yderlige 14 dage.
Avatar billede coderdk Praktikant
09. januar 2007 - 12:31 #1
Jooooh, det skulle jeg mene:

  http://borger.dk/forside/familie-og-boern/boernefamilier/barselsorlov

Du kan holde 14 dages fædreorlov inden for de første 14 uger efter barnets fødsel. Efter de 14 uger, er der så 32 uger som forældrene kan deles om. men der står, "Faderen kan vælge at bruge af de 32 uger inden for moderens første 14 uger", altså kan du begynde at bruge af forældreorloven.
Men som der står: Arbejdsgiveren skal normalt have besked 4 uger før...
Avatar billede vejmand Juniormester
09. januar 2007 - 12:31 #2
Ja, det er muligt.
De ekstra 2 uger går så fra den fælles 32 ugers periode.
Læs mere her: http://dinbarselsorlov.netborger.dk/Produkt/info.asp
Avatar billede loppehund Nybegynder
09. januar 2007 - 12:32 #3
Det er jo en jungle at hitte rundt i!

Men ser ud til I har ret ;D
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. januar 2007 - 12:34 #4
tillykke.O)
Avatar billede coderdk Praktikant
09. januar 2007 - 12:36 #5
Jeg overvejer også forældreorlov - Min arbejdsgiver giver mig nemlig fuld løn i perioden :o

Og ja, tillykke, det er stort :-D
Avatar billede loppehund Nybegynder
09. januar 2007 - 12:44 #6
Coderdk >

Meget stort, men hårdt!
Jeg er pt uden job, men forventer at starte i et firma efter februar.

Derfor vil jeg udnytte friheden til at forlænge. De 14 dage er ALT for lidt!
Avatar billede coderdk Praktikant
09. januar 2007 - 12:50 #7
Cool :) Held og lykke - Og god fornøjelse!
Avatar billede loppehund Nybegynder
09. januar 2007 - 12:59 #8
Tak og i ligemåde ;D
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
09. januar 2007 - 13:57 #9
Stort tillykke! :-)

Jeg havde selv fornøjelsen at blive far for 1½ måned siden:
http://www.larsholmgaard.dk/misc/emil/IMG_7898.jpg. Og du har helt ret: 14 dage er ingenting. Ingenting.
Avatar billede loppehund Nybegynder
09. januar 2007 - 14:08 #10
Larsholmgaard > Nej, det er forbandet lidt!
http://uploadhut.com/view.php/294904.gif

Tillykke med den lille selv :D
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
09. januar 2007 - 14:21 #11
Han ser sød ud! Men, lidt synd du har uploaded billedet i gif-format - hudtonerne bliver meget grove.
Avatar billede loppehund Nybegynder
09. januar 2007 - 15:35 #12
Jep, men det er nu en hunhund :D
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
09. januar 2007 - 16:18 #13
Sorry! ;-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2007 - 19:51 #14
Kan sagtens huske fra for hhv. 10 og 6 år siden da mine børn var nyfødte...
14 dage er alt for lidt - desværre havde jeg ikke samme muligheder som jer :)

(Var så "heldig" at blive fyret af en arbejdsgiver der mente at konen føder børn og passer dem - så jeg fik 1 år sammen med den 1. alligevel ;))
Avatar billede loppehund Nybegynder
09. januar 2007 - 20:52 #15
John - skulle du ikke kontakte mig med noget - sløve jydetud *G*
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2007 - 21:08 #16
øøhhh.... jo :)
smid din mail på johnstigers@gmail.com - sorry M8
Avatar billede loppehund Nybegynder
09. januar 2007 - 21:10 #17
hehe - du er også en gammel mand *G*
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2007 - 21:12 #18
Sendt ;)
Avatar billede loppehund Nybegynder
10. januar 2007 - 20:11 #19
Jeg vil gerne takker Jer alle for deltagelse. Point er få, men håber I er tilfredse ;D

Fik forlænge med 3 uger, så nu kan vi slappe lidt af igen.

Stigers - jeg pumper en ansøgning afsted efter "ferien" er gået, og håber på det bedste :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2007 - 20:14 #20
Krydser fingre ;)