Avatar billede tiger_dk Mester
10. januar 2007 - 20:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Se DR1, DR 2, TV2, TV3, 3+ ect. på parabol !

Hej !

Jeg har et spørgsmål angåendende modtagelse af tvsiginalerne !! Jeg vil høre, kan det lade sig gøre, at gøre det således at man kan modtage det hel over parabol, her tænker jeg også modtagelse af DR1 og TV2 samtidigt med de sædvanlige sattelit kanaler TV3,3+, DR2 osv..

Mvh
tiger_dk
10. januar 2007 - 20:22 #1
Ja du kan modtage alle de nævnte kanaler med parabol, bortset fra TV2. Med mindre du holder til i Nordsøen (boreplatform)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. januar 2007 - 20:22 #2
officielt nej, da man kun kan købe kort hvis man har en modtager der er godkendt (og ingen af de modtagere der er godkendt af Canal digital, er godkendt af Viasat, og omvendt), der findes dog løsninger på dette...
Avatar billede tiger_dk Mester
10. januar 2007 - 20:25 #3
jeg har havde godtnok en fornemelse af, at man ikke kunne tage TV2 via af en parrabol, kan man komme til det endgang ?

til niels_hansen. Hvad andre løsninger findes der ? Du nævnte til sidst der findes dog løsninger på dette...
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. januar 2007 - 20:27 #4
tv2 mener jeg faktisk også er til at modtage via parabol, kig på google efter dreambox...
Avatar billede tiger_dk Mester
10. januar 2007 - 20:32 #5
ok, det modsiger lige hvad zandyx sagde, at med mindre du holder til i Nordsøen (boreplatform) for at kunne tage TV2 via parabol !
Avatar billede tiger_dk Mester
10. januar 2007 - 20:44 #6
kan du hjælpe mig lidt, med at finde bevis på en dreambox godt kan tage TV2 via parabol ! Altså en form for dokumentation, hvor det står, at man tage så og så mange kanaler igennem sådan en !

Jeg finder masse at søgemuligheder når jeg søger på ordet "dreambox" på google, men ikke en direkte dokumentation om det !
10. januar 2007 - 20:45 #7
TV2 mener vist ikke at det er rentabelt pga de mange lokalstationer, og har ingen planer om at sende via parabol i den nærmeste fremtid. Personligt kan jeg dog ikke forstå hvorfor man ikke kan fange signaler fra den som de benytter til boreplatformsmedarbejderne. Men det kan man åbenbart ikke.
Avatar billede tiger_dk Mester
10. januar 2007 - 20:50 #8
det burde da endlig også være mere stabile siginaler med en parabol, end med en antenne der står højt oppe og på en mast og dingler ! Men jeg vil da lige høre mere på niels_hansen svar, det lyder da interresant, hvis han mener der er mulighed for det !
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. januar 2007 - 20:54 #9
det jeg skrev med dream box går ikke på tv2, men på at have viasat og canal digital på samme boks
Avatar billede tiger_dk Mester
10. januar 2007 - 21:10 #10
nåå okay ! Men mon ikke det vil blive muligt engang ? Når de ude på boreplatformerne i Nordsøen kan tage det via parabol, burde den resterende befolking også have den mulighed !
10. januar 2007 - 21:21 #11
Ja, det ville da være ønskværdigt. Jeg ville da gerne se tv2 ind i mellem. Men har droppet det da signalet er for svagt på midtsjælland, hvis man ikke monterer antenne på taget
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Computerworld tilbyder specialiserede kurser i database-management

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester