Avatar billede vdh Nybegynder
11. januar 2007 - 14:07 Der er 10 kommentarer

Problemmer Snapshot view som mail

Er der nogen herinde som har haft flg. problem hvis jeg sender en Access rapport som snapshot view lukker databasen ned og jeg har problemmet på samtlige pc'er jeg andvender den på. og det gælder både hvis jeg sender som Snapshot view i rapport visning og via VBcodet mail og som makro.
PFT
VDH
Avatar billede mugs Novice
11. januar 2007 - 16:06 #1
Har aldrig oplevet dette problem. Må vi se din kode?
Avatar billede vdh Nybegynder
11. januar 2007 - 18:40 #2
Hej mugs! det sker både når jeg bruge nedenstående og hvis jeg bruger den neden under igen samt hvis jeg bare vælger at sende mailen som vedhæftet snapshot via i rapoort visning file send to og vedhætet snapshot fil

Sub helpdeskmail()
On Error GoTo HELL
Dim MapiSession As Object
Dim MapiMessage As Object
Dim MapiRecipient As Object
Dim MapiAttachment As Object
Dim Recpt
Dim errObj As Long
Dim errMsg
Dim myhcscontnr1, mybygning, mysubject, myvalg1, myvalg2, myvalg3 As Variant
Dim mydate As Date

    myhcscontnr1 = DLookup("[hcscontnt]", "tmateriel", "[id]=" & Forms!fadhoc!combo_hcscontnr)
    mybygning = DLookup("[bygning]", "tadresse_novozymes", "[id]=" & Forms!fadhoc!txt_bygid)
    mydate = kortdato

Set MapiSession = CreateObject("mapi.Session")

MapiSession.logon profilename:="outlook"
Set MapiMessage = MapiSession.outbox.messages.Add

With MapiMessage

    Set MapiRecipient = MapiMessage.Recipients.Add
        MapiRecipient.Name = "xx@jci.com"

    'MapiRecipient.Type = mapiTo

For Recpt = 1 To .Recipients.Count
.Recipients(Recpt).Resolve showdialog:=False
Next

'Set MapiAttachment = MapiMessage.attachment.Add
'With MapiAttachment
  '  .Name = "test.txt"
  ' .Type = mapiFileData
  ' .Source = "C:\special_doc\test.txt"
  ' .readfromfile filename:="C:\special_doc\test.txt"
  ' .position = 2880
' End With

If Forms!fadhoc!chk_anden.Value = True Then
    .subject = "Container nr. " & myhcscontnr1 & " " & myemne1
    .Text = "Til Johnson Controls!" & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & "Concainer nr. " & myhcscontnr1 & " Stående ved " & mybygning _
    & " " & myemne1 & " Dato.  " & mydate & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & vbrcrlf & mytxt1 & vbCrLf & mytxt2 & vbCrLf & mytxt3 & vbCrLf & myfeader1 _
    & vbCrLf & myfeader2 & vbCrLf & myfeader3 & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & " From HCS Base Recycling, Powered by Access" & vbCrLf & "Dev VDH"
Else
exit sub
End If

'.importance = mapiNormal
.Send showdialog:=False

End With
Set MapiSession = Nothing
MapiExit:

Exit Sub

HELL:
errObj = Err - vbObjectError
Select Case errObj
    Case 275
        Resume MapiExit
    Case Else
        errMsg = MsgBox("Error " & errObj & " er retuneret.")
        Resume MapiExit
    End Select
End Sub

------------------------------------------------------------------------------------
Og eller denne

Function kalundborg_mail()
On Error GoTo kalundborg_flak_Err

    DoCmd.SendObject acReport, "rkørelister_flak_kalundborg", "SnapshotFormat(*.snp)", "xx@xx.dk", "", "", "Flakkørsel", "", False, ""

kalundborg_flak_Exit:
    Exit Function

kalundborg_flak_Err:
    MsgBox Error$
    Resume kalundborg_flak_Exit

End Function
Avatar billede mugs Novice
11. januar 2007 - 18:52 #3
Når der opstår en fejl vil du jo forlade koden, så du vil aldrig se hvilken fejl der opstår. Prøv i den sidste kode at ændre din fejlhåndtering til flg, så du vil kunne aflæse hvilken fejl der opstår:

MsgBox Err.Number & Err.Description
Avatar billede vdh Nybegynder
12. januar 2007 - 15:58 #4
ok jeg ser lige på det i weekenden mugs
Avatar billede mugs Novice
12. januar 2007 - 16:15 #5
OK - Tak for din tilbagemelding :o)
Avatar billede vdh Nybegynder
15. januar 2007 - 10:57 #6
Hej Mugs!

Nu har jeg prøvet at ette i koden men jeg når ikke engang at se fejlen der lukkes bare ned kort og godt ud nogen somhelst warning, men det sjove er at mailen er afsendt uden problemmer, hmmmm måske er der en fejl i installationerne det er godt nok office pro ver 2003 med alle opdateringer på 5 maskiner og på 10 maskiner er der en ms multi langue office pro 2003 som køres på terminal server med alle opdateringer. og det sker både på terminal serveren og på de tykke klienter. Hva siger du til det har du oplevet noget ligende.
Avatar billede mugs Novice
15. januar 2007 - 11:35 #7
Kender ikke til fejlen. Kan du evt. prøve at sende mig din db, så kan vi se, om jeg får samme fejl.

mugs snabelting .dk
Avatar billede vdh Nybegynder
15. januar 2007 - 12:28 #8
Ok mugs god ide sender den lige sener
Avatar billede vdh Nybegynder
22. januar 2007 - 20:38 #9
Hej Mugs!

Undskyld jeg ikke har reageret noget før til dig, men travlhed osv. men nu skal du høre, jeg har fundet ud af hvad det er der sker.
Der sker simpelthen det at office overhaler sig selv indenom dvs. at når man vælger at sende mailen så lukker office af for programkoden når man svare ja til at der skal være åbent i feks. 1 minut til mail programmet for at sende en mail, og derved lukkes Access ned dette kan afhjælpes ved at lægge en timer ind som lige stopper kode afviklingen i feks 1 sekund eller en msgbox med mailen er sendt lige ovenover end with sætningnen. du skal have tusind tak for din hjælp, jeg håber at du også kunne bruge dette til noget, iøvrigt findes der et link til et program som stopper outlook i at komme med den dumme adgangs boks til mailen programmet hedder click yes. mvh VDH
Avatar billede mikker Nybegynder
14. september 2007 - 11:52 #10
Lukketid?