Avatar billede 7degreez Praktikant
11. januar 2007 - 19:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke læse brændte skiver mere?

Hej Eksperten

Min maskine laver vrøvl med mine brændte skiver...!!!

Har før afspillet dem så ved de virker, men lige pt. kan jeg hverken brænde eller aflæse dem?

Orginale cd´er som musik og spil virker fint!?

Har prøvet at afinstallere driveren til drevet og geninstalleret det men uden held :(

Nogen der kender til det?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. januar 2007 - 19:25 #1
defekt brænder, det er meget nemmere at aftaste en cd, end dvd (pga størrelsen på informationerne), og derfor vil DVD delen være det første sted man oplever fejl når man læser/skriver, køb et nyt drev, de er alligevel så billige ;)
Avatar billede 7degreez Praktikant
11. januar 2007 - 19:27 #2
Er ikke helt med, kan læse alm. cd´er og dvd uden problem, men ikke læse brændte???
Avatar billede 7degreez Praktikant
11. januar 2007 - 19:29 #3
ja den sidder så bare i min bærbar og det tager min. 3 uger at få lavet sikkert :(
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. januar 2007 - 19:31 #4
du kan prøve emd andre medier, men benytter du samma medier som du hele tiden har gjort er det drevert, hvilken bærbar drejer det sig om ? (mærke og model)
Avatar billede 7degreez Praktikant
11. januar 2007 - 19:32 #5
acer 5672... Ja har både installeret fra dem og skrevet nogle... og ingen virker :(
Avatar billede 7degreez Praktikant
11. januar 2007 - 19:34 #6
men der vel kun et laserhoved i sådan et drev, så hvorfor virker de orginale og ikke de brændte?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. januar 2007 - 19:40 #7
det gør det fordi originale skriver er meget bedre end brændte skriver til at reflektere laseren, så når laseren bliver slidt, er den ikek kraftig nok til at der kan reflekteres nok lys til modtager delen i pickuppen.
Avatar billede 7degreez Praktikant
11. januar 2007 - 19:42 #8
ville det hjælpe at købe en rense-cd?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. januar 2007 - 19:45 #9
nej af 2 grunde, 1 du risikerer at slå linsen skæv, 2 det er som at pi*** i bukserne når man fryser, det hjælper kun i meget kort tid.
Avatar billede 7degreez Praktikant
11. januar 2007 - 19:46 #10
godt være jeg spør dumt, men hvordan bliver en laser slidt, der er vel ikke fysisk kontakt, og laser styrken er vel den samme pga spændingen.

Er det ikke bare fordi den er beskidt?

PIIIIIIIIIIIIIS ved det godt, bare mig der ikke vil undvære super "pis" maskinen

Tak for den hurtige respons
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. januar 2007 - 19:50 #11
1 du har tildels ret, det er ikke kun laseren der bliver slidt, støv, tobaksrøg osv gør også at den bliver dårligere, men linsen bliver beskidt både obenpå og under , samt spejlet der sidder længere nede i laseren, og til sidst både åbningen på laserdioden, og monitor dioderne bliver beskidte, derfor nytter det ikek meget at kun rense oversiden af linsen, og da det er umuligt at skilde en pickup ad og rense alle delene, er den eneste reel mulighed en udskiftning af denne (og i optiske drev på computere er det lig en udskiftning af hele drevet, på stationære maskiner, med ikke PC drev, er det muligt at udskifte optikken)