Avatar billede stephanwagner Nybegynder
11. januar 2007 - 23:21 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

klik på hjemmeside som styre et relæ

Hej Eksperter

Vi har en hjemmeside (Spidsbjerg.dk) med webcam af vores butik.
Vi har også IHC i butikken, og mit spørgsmål lyder så om man kan få et eller andet hardware så man kan trykke på inde på hjemmesiden og det så trækker et relæ.

Som vi så kan koble sammen med vores IHC og lyset i butikken vil så tænde..???

Findes sådan noget og er det dyrt...???
Avatar billede gurly Praktikant
11. januar 2007 - 23:36 #1
det findes helt sikkert, det bruges også til at styre varme og sådan. jeg ved bare ikke hvor det findes, må håbe nogen andre ved det. spændende spørgsmål c",)
Avatar billede antikat Nybegynder
11. januar 2007 - 23:47 #2
prøv at kigge på LK Viewer modul...

http://www.lk.dk/public/s_gen2.asp?what=tekst&sideid=536#

har ikke selv prøvet om det kan fjernbetjenes over internettet
Avatar billede stephanwagner Nybegynder
11. januar 2007 - 23:52 #3
det kan ikke det... er selv elektrikker
Avatar billede antikat Nybegynder
11. januar 2007 - 23:55 #4
okey kedeligt... kunne ellers være en fin funktion at have..
Avatar billede gurly Praktikant
12. januar 2007 - 00:00 #5
hvad med via SMS, kunne det ikke bruges til at tænde lyset ?
http://key7.dk/?obj=108
Avatar billede bamzen Nybegynder
12. januar 2007 - 00:02 #6
Hvis ikke han har en færdig løsning, er jeg sikker på du kan få ham til at lave en til dig....

www.bechtech.dk
Avatar billede gurly Praktikant
12. januar 2007 - 00:11 #7
der skal jo bare et taletidskort i den, det koster jo ikke noget i abbonoment

http://legtech.dk//group.asp?group=18
Avatar billede gurly Praktikant
12. januar 2007 - 00:33 #8
men ellers så kan du jo bruge sådan et PC INTERFACE BOARD her til forbinde pc´en med et rælækort som så kan styre noget
PC INTERFACE BOARD
http://www.velleman.be/be/en/product/view/?id=9383
UNIVERSAL RELAY CARD WITH 16 RELAYS
http://www.velleman.be/be/en/product/view/?id=345892
eventuelt supleret med andet herfra
http://www.velleman.be/be/en/product/list/?id=366970

ovenstående ting kan også skaffes gennem brinck
http://www.brinck.dk/
Avatar billede gurly Praktikant
12. januar 2007 - 00:35 #9
angående den software der så skal bruges til via nettet at få pc´en med interfaced til at "gøre noget"  det er nok værre  c",)
Avatar billede stephanwagner Nybegynder
12. januar 2007 - 13:36 #10
det skulle gerne være så man ikke skal installere noget software for at tænde det.
Det skal være så alle inde på hjemmesiden kan trykke på en knap med "Tænd lys i butikken" og at det så trækker et relæ
Avatar billede gurly Praktikant
12. januar 2007 - 17:44 #11
nej brugeren skal selvfølgelig ikke installere software.

står den server som "køre" hjemmesiden i butikken ?

nå men det må vi jo gå ud fra for der er dit webcam vel sluttet til, ?

på denne servermaskine, skal du jo så have noget software som registrere at en bruger har klikket på et link på hjemmesiden (tænd lys)

der skal jo så også bruges noget software som styre det  PC INTERFACE BOARD
som du slutter til server maskinen, dette interfase board har nogle lav volt udgange, som så kan styre relæ kortet, så du får det op i 230 volt
Avatar billede gurly Praktikant
12. januar 2007 - 17:52 #12
om pci interface står der  >  The card is controlled in a simple way using Turbo Pascal, QBasic, Visual Basic, Delphi, C++ (to use with MS-DOS, Win3.11, Win95, 98, ME, NT, XP, 2000

bemærk at på siden med interfaced ligger der diverse vejledninger og software som kan downloades
Avatar billede gurly Praktikant
12. januar 2007 - 17:56 #13
jo der ligger software til interfase kortet (k8000)
kig næsten nedderst på denne side
http://www.vellemanprojects.com/be/en/download/files/
Avatar billede gurly Praktikant
16. januar 2007 - 01:05 #14
Kunne du bruge nogle af svarene ?
Avatar billede gurly Praktikant
30. januar 2007 - 23:15 #15
Du kunne godt lige følge op på tingene, min løsning er faktisk brugbar, ellers kunne du lige svare på hvorfor du mener den ikke er det  c",)