Avatar billede nidyahou Praktikant
12. januar 2007 - 22:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IIS Alternativ til xp home

Hej. Da jeg har xp home kan jeg åbentbart ikke installere IIS - darn microsoft. Derfor leder jeg efter et alternativ, det må også gerne være IIS, hvis bare jeg kan få det et sted fra. Jeg vil gerne have en direkte link reference.

Hvordan får jeg en god hjemmeserver på xp home?
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. januar 2007 - 22:04 #1
Der er ikke noget alternativ til IIS. Skal du ikke køre ASP kan du køre med apache. Du kan få IIS til at køre på din Home version. Søg på "iis on xp-home".
Avatar billede nidyahou Praktikant
12. januar 2007 - 22:24 #2
hvor kan jeg få apache og hvor skal jeg søge?
Avatar billede nidyahou Praktikant
12. januar 2007 - 22:25 #3
jeg har set på mange af de artikler og de forudsætter at man har en win2k cd - det har jeg ikke.
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. januar 2007 - 23:04 #4
http://www.apache.org/

Du behøver ikke Win2K, men selvfølgelig IIS (som er på f eks Win2K).
Avatar billede nidyahou Praktikant
13. januar 2007 - 00:09 #5
men hvor skulle jeg ellers få IIS fra - jeg kan jo ikke hente det over fra xp pro
Avatar billede nidyahou Praktikant
13. januar 2007 - 12:20 #6
apache kan jeg ikke få til at spille
Avatar billede nidyahou Praktikant
14. januar 2007 - 21:47 #7
det her fører vist ikke så langt?
Avatar billede nomis Praktikant
11. marts 2007 - 23:59 #8
WAMP er et fantastisk godt stykke software, som installerer Apache, MySQL, PHP og PhpMyAdmin samlet i en pakke, og det fungerer bare. Bedre end IIS og mange gange hurtigere end at installere alle delene for sig. Det virker for mig på XP-home! www.wampserver.com