Avatar billede neo100 Nybegynder
14. januar 2007 - 16:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Finde program der kører.

Hvordan finder jeg ud af hvilket program der ca. hvert 20. min starter og slutter så hurtigt at jeg ikke kan nå at se hvad det er. Jeg når kun at se det kører på proceslinien et kort øjeblik og så er det væk igen. Hvis jeg f.eks. sidder og spiller spil ryger jeg ud på skrivebordet hver gang denne proces kører. Pænt irreterende. Jeg har en mistanke om at det er et program der søger efter opdateringer, men kan ikke lige begrunde min mistanke.
Avatar billede milter Ekspert
14. januar 2007 - 19:00 #1
Prøv at kigge i Kontrolpanel > Planlagte opgaver.

Eller i  msconfig > Start.

Men det kan også være snavs, og så er det ikke sikkert, du finder skurken så let.
Avatar billede gratis Nybegynder
15. januar 2007 - 08:32 #2
Avatar billede neo100 Nybegynder
15. januar 2007 - 18:20 #3
I Planlagte opgaver var der ikke noget at finde, og MSconfig gav heller ikke umiddelbart svaret. Jeg prøver med AutoRuns og vender tilbage.
Avatar billede milter Ekspert
15. januar 2007 - 18:39 #4
En anden mulighed, når det nu kun er hver 20. minut: Skænk et eller andet godt i et glas, sæt dig ved computeren med Jobliste åben og hold øjnene stift på listen. Når det dukker op (hvis det gør det), så lav en "Print screen". Hvis det lykkes dig at få et billede af processen, kan du så søge dig frem til den på Google.
Avatar billede ksoren Nybegynder
15. januar 2007 - 18:50 #5
du kan bruge et program som process monitor. Det fører en log over alle programmer som startes op

http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/ProcessesAndThreads/processmonitor.mspx
Avatar billede ksoren Nybegynder
15. januar 2007 - 18:53 #6
Hvis du bruger dette filter, fanger du kun de operationer hvor en process oprettes:

Operation is [Process Create] then [Include]
Avatar billede neo100 Nybegynder
23. januar 2007 - 13:18 #7
Det lykkedes mig at finde processen via Process Monitor. Så smid et svar for point. Jeg prøvede inden jeg skrev heringen at fange processen via print screen, men det gik for stækt til at jeg kunne nå det.
Avatar billede neo100 Nybegynder
09. august 2008 - 20:50 #8
.....