Avatar billede jr-dk Nybegynder
15. januar 2007 - 19:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Installation af ny CPU/MB uden format c:

Hej alle..
Oprettede  mig lige på denne geniale side, da jeg håber der sidder et lille geni derude der lige kan hjælpe mig :)
Har lige fået en anden cpu og motherboard til en maskine som jeg har stående som ftp server, samt lager af diverse til husstanden osv.
Maskinen er rimelig ny installeret med WinXP, så jeg har ikke umiddelbart brug for at lave format, men er det muligt for mig at skifte motherbordet ud, uden at den hidser sig op på mig og i sidste ende forlanger, at jeg formaterer og ligger en ny installation på den ???

Begge MB er fra ASUS, hvis det kan ske at hjælpe mig en smule :/

håber i kan hjælpe :)
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2007 - 19:19 #1
Du kan prøve en Repair, derefter skal alle drivere installeres.
http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede jr-dk Nybegynder
15. januar 2007 - 19:28 #2
Damn... i er hurtige herinde og det var da en vidunderlig ide, irriterende jeg ikke selv tænkte så langt, for det er da selvfølgelig det jeg skal gøre, så glemmer den jo hvad der var der før og tager imod de nye drivere...

Tak for hjælpen :)

hvordan gør jeg det med de point der ?
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2007 - 19:34 #3
Jeg kender godt den med skoven og træerne, der har vi vist allesammen været flere gange. :-)

Point kan du først give, når der er lagt et svar, jeg har ikke for vane at lægge svar, før opgaven er løst, så lad os lige høre om det virker.*S*
Avatar billede skaw Nybegynder
15. januar 2007 - 19:38 #4
hvis chipsettet er det samme så går det ofte prøv at starte op ellers fromsejs løsning
Avatar billede jr-dk Nybegynder
15. januar 2007 - 19:53 #5
Motherboardet hedder næsten det samme og det samme med chipsættet, kun et bogstav eller 2 udgør forskellen, så det skal testes :)
Vil slet ikke være bekendt at skrive hvad det hedder :) for det er noget gammel "skidt" men den skal heller ikke lave alverden, bare stå til tjenneste når det forlanges...hehe :D

Tester det en af de nærmeste dage og skriver tilbage ;)
Avatar billede haverslev Novice
15. januar 2007 - 20:35 #6
For at det skal virke, UDEN en repair, så skal de 2 computere være meget ens, idet der oprettes et hardware hash over de komponeter maskinen indeholder.
http://support.microsoft.com/kb/302878/da#5h
Avatar billede jr-dk Nybegynder
10. marts 2007 - 22:44 #7
Endelig....fik jeg tiden til at få denne sag ud af verden og det lykkedes at lave den uden repair, skiftede MB og CPU og startede hende op og hun har kørt perfekt siden :)

Ved ikke med de point der, fromsej fik mig jo lige til at se lyset med den repair der, men det blev jo ikke nødvendigt, men du burde jo have pointene for ideen... hehe
Avatar billede skaw Nybegynder
11. marts 2007 - 00:21 #8
Jeg siger tak
Avatar billede fromsej Praktikant
11. marts 2007 - 14:41 #9
Jeg har faktisk lige lavet samme stunt, godt nok med et Asrock bundkort.
Men det spiller fint, uden hverken Repair, eller geninstallation af drivere.
Så pointene må gå til Skaw. :-)
Avatar billede jr-dk Nybegynder
13. marts 2007 - 20:36 #10
Tak for hjælpen :)