Avatar billede www.triffid.dk Nybegynder
24. maj 2001 - 22:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

udskift tekst

ER det muligt, at ved at trykke på et link, at fa udskiftet en tekst (evt. billede) uden at der loades noget af den side teksten findes på ?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
24. maj 2001 - 22:48 #1
jeg er ikke med ?
Avatar billede stigc Nybegynder
24. maj 2001 - 22:50 #2
<span id=test>tryk på test</div>

<a href=\"java script:test.innerHTML=\'Du har trykket på test\';\">test</a>
Avatar billede stigc Nybegynder
24. maj 2001 - 22:51 #3
så skal du selvfølgelig sørger for at hente teksten med når siden loader første gang.
Avatar billede www.triffid.dk Nybegynder
24. maj 2001 - 22:52 #4
jeg har en side med f.eks 5 linier tekst.
Det jeg vil er så at udskifte den tekst med en noget andet tekst, men kan det lade sig gøre uden at loade hele siden igen ? (noget ala layers, eller?)
Avatar billede stigc Nybegynder
24. maj 2001 - 22:56 #5
Du kan gøre det som jeg skriver, eller med layers.
Avatar billede www.triffid.dk Nybegynder
24. maj 2001 - 22:59 #6
-stiqc

ehm forstår ikke lige helt.....hvad mener du med at hente teksten første gang side loader?
er du sikker på at den ikke loader resten af siden igen...
Avatar billede stigc Nybegynder
24. maj 2001 - 23:04 #7
det er ikke så svært:

<span id=test>Her skrive du den oprindelige tekst</div>

<a href=\"java script:test.innerHTML=\'Teksten bliver udskiftet med hvad der står her\';\">Her trykker folk</a>

Sæt tekset ind de rigtige steder i ovenstående kode så virker det......
Avatar billede www.triffid.dk Nybegynder
24. maj 2001 - 23:06 #8
nej har fattet det, men nu har jeg en hel side (som man nu har nutildags :)) og så trykker jeg på linket....vupti så har jeg den tekst som skulle erstatte noget tekst på siden....men det jeg har jo kun teksten, er det mig der fucker det op eller ?
Avatar billede www.triffid.dk Nybegynder
24. maj 2001 - 23:09 #9
ehmmm den skifter godt nok den rigtige tekst ud som den skal, men et brøkdel af et sekund efter skifter siden til kun at indeholde den nye tekst ?
Avatar billede stigc Nybegynder
25. maj 2001 - 00:33 #10
og i see you point, prøv med:

<html>
<body>
test:
<span id=\'test2\'>tryk på test</div>

<a onclick=\"java script:document.all.test2.innerHTML=\'Du har trykket på test\';\">test</a>

</body>
</html>
Avatar billede www.triffid.dk Nybegynder
27. maj 2001 - 19:42 #11
tak tak, det virer fint