Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. januar 2007 - 11:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Er der en nem måde

Findes der en nem måde at skrive til starten af en tekstfil?

Jeg kan kun finde funktioner der tilføjer til bunden af tekstfilen. Selvfølgelig kan indholdet af filen læses ud i et array og skrives tilbage bagefter, men findes der ikke en nemmere/mere effektiv måde?
Avatar billede kalp Novice
16. januar 2007 - 12:29 #1
ReadLine
Avatar billede kalp Novice
16. januar 2007 - 12:29 #2
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. januar 2007 - 12:59 #3
Det eksempel du henviser til der, sletter jo bare resten af filen. Det var ikke det der var meningen.
Avatar billede kalp Novice
16. januar 2007 - 13:02 #4
det sagde du ikke noget om:)
Avatar billede kalp Novice
16. januar 2007 - 13:03 #5
men dette
http://www.w3schools.com/asp/showasp.asp?filename=demo_readline

sletter vel ikke resten hvis du bare ikke kører close på din stream
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. januar 2007 - 13:03 #6
Hehe, tjo gjorde jeg ikke?

Nå men meningen var at skrive til starten af filen, og "rykke" resten af indholdet ned!
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. januar 2007 - 13:05 #7
Den skrive til tekstfilen!
Avatar billede kalp Novice
16. januar 2007 - 13:09 #8
<%
Dim objFSO, objTStream
Set objFSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objTStream = objFSO.OpenTextFile("C:\test.txt", 1)
dim count = 0
Do Until objTStream.AtEndOfStream
if count = 0 then
Response.Write "Line " & objTStream.Line & ": " & objTStream.ReadLine & "<br />"
else
Response.write "<br /><br /><br /><br />"
Response.Write "Line " & objTStream.Line & ": " & objTStream.ReadLine & "<br />"
end if
Loop
objTStream.Close
'Free up resources
Set objTStream = nothing
Set objFSO = nothing
%>
Avatar billede kalp Novice
16. januar 2007 - 13:09 #9
hov.. skriv
count = 1

før else
Avatar billede kalp Novice
16. januar 2007 - 13:17 #10
troede du mente ude på siden.. egentlig godt bruge det der er skrevet før.. gem alle linjer i en variabel.. slet den gamle fil og skriv den på ny via. den nye variabels indhold.

dit problem står jo ikke beskrevet godt nok i spørgsmålet:)
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. januar 2007 - 13:41 #11
Ok jeg beklager.

Som jeg også skriver i det oprindelige spørgsmål, var jeg også kommet frem til løsningen med at gemme indhold, slette og skrive tilbage. Spørgsmålet gik på om der var en nemmere/mere effektiv løsning!
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. januar 2007 - 16:21 #12
Nå jeg bruger bare den løsning jeg først havde lavet.
Jeg ville også bare lige have bekræftet at der ikke var en smart metode jeg havde overset.

Du får bare point for den tid du har brugt på det.