Avatar billede pzycho Nybegynder
17. januar 2007 - 22:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dsadd i sub-OU, hvordan gør man?

Hej Alle.

Sidder og roder lidt med kommandoen dsadd/dsget, men jeg har lidt problemer. Min test AD-struktur se ud som følger.
http://img181.imageshack.us/img181/6555/adjy1.jpg

Problemet ligger i at oprette en bruger i f.eks. firm1\brugere. Jeg har prøvet "dsadd user CN=testbruger,OU=firm1,OU=users,DC=contoso,DC=com" men det giver blot en fejl.

Virker fint med at tilføje en bruger på øverste niveau med kommandoen "dsadd user CN=testbruger,OU=firm1,DC=contoso,DC=com".

Håber i har en løsning.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2007 - 21:11 #1
er du sikker på at det kan lade sig gøre.
Jeg har lige testet det på en vmware 2003 server, og jeg kan godt nok ligesom dig lave subou, men ikke bruge dsadd til at programmerer i den.

Hvis det er til mcp 70-290 du tænker at du kan få brug for den vide, så beskæfter de sig ikke med "sub ou's"  kun hvilke kommandoer du kan bruge til at hente, modificerer, og oprette brugere og computere med.
Avatar billede pzycho Nybegynder
18. januar 2007 - 21:18 #2
henrik svendsen > Jeg er ikke sikker på at det kan lade sig gøre, men jeg havde bare en forventning om at det kunne når MS nu har lavet det værktøj. Men du har ret i at de i mcp 70-290 ikke står noget om subou's.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2007 - 21:34 #3
jeg synes også at det er lidt af en "glits" at dsadd ikke virker i et sub ou, NÅR det nu er muligt at lave et !
Avatar billede pzycho Nybegynder
19. januar 2007 - 14:06 #4
Så fik jeg løsningen. Snakkede med et firma vi har aftale med, som kom med løsningen.
Den skal se ud som følger:
dsadd user CN=testbruger,OU=users,OU=firm1,DC=contoso,DC=com

Man skal nærmest vende den om, så objektet starter på .com og så nedaf...
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2007 - 14:15 #5
ok....  Jamen mange tak for den information