Avatar billede koldskaal Praktikant
18. januar 2007 - 14:08 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Ip-adresse virker men ikke domænenavn (Sikkert et DNS problem)

jeg er koblet til min udlejers netværk på flg. måde

udlejeren har fiberbredbånd i super kvalitet. fra hans netværk er der tilsluttet en switch, som jeg har et 75 m langt netværkskabel i.  Til dette har jeg tilsidst tilsluttet min trådløse router.

Jeg har jævnligt problemer med netvværksforbindelsen. Ind imellem virker det perfekt, men lige nu er det lidt mystisk.

1. Jeg kan kun komme på nettet via browser (gælder både IE og FF) ved at indtaste ipadresser. Domænenavne virker ikke.

2 min iptelefon adapter virkede en halv dag efter problemet indtraf.

3 skype virker stadigvæk.

Jeg har brugt megen tid på at søge efter lignede spørgsmål uden held. Alligevel er det mit indtryk at problemet er overskueligt hvis man er lidt mere inde i netværk ol.

hvordan løser jeg dette problem???
Avatar billede venturer Nybegynder
18. januar 2007 - 14:22 #1
Umiddelbart lyder det som en netværksproblem (!) relateret til DNS.

Prøv at sætte din maskine til at bruge en anden DNS (f.eks. 212.10.10.4, som står hos StofaNet). Dette kan måske løse dit problem med kun at kunne indtaste IP'er.
Avatar billede koldskaal Praktikant
18. januar 2007 - 14:36 #2
Hordan gør jeg dette?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
18. januar 2007 - 14:40 #3
jeg har tit samme problem, at min DNS ikke virker, det virker dog altid med:

Start->Kør "cmd" [Enter] - så åbnes en commandopromt.
"ipconfig /flushdns" [Enter]

og muligvis "ipconfig /registerdns" [Enter]
Avatar billede koldskaal Praktikant
18. januar 2007 - 14:52 #4
tak for tippet mcgoat, Det løste desværre ikke problemet
Avatar billede koldskaal Praktikant
18. januar 2007 - 15:26 #5
OK venturer! jeg fandt ud af det! dit forslag var løsningen. 1000 tak! JEg prøver lige at give dig point
Avatar billede koldskaal Praktikant
18. januar 2007 - 15:28 #6
Venturer!

Jeg tror du skal klikke i svar for at jeg kan give dig point. Send lige svaret igen hvis du vil have point.
Avatar billede koldskaal Praktikant
18. januar 2007 - 15:32 #7
Ved nærmere eftersyn er problemet kun delvist løst. Jeg kan stadigvæk ikke komme ind på Gmail .
Avatar billede koldskaal Praktikant
18. januar 2007 - 15:33 #8
OK det løste sig selv
Avatar billede koldskaal Praktikant
18. januar 2007 - 16:09 #9
Der er stadigvæk et mystisk problem. visse domænenavne tager den uden problemer, hvorimod andre giver samme resultat som før. Subdomænerne til google virker efter et par forsøg.

ANY IDEAS???
Avatar billede venturer Nybegynder
19. januar 2007 - 10:46 #10
Jeg skal nemlig lægge et svar for at du kan give points :)
Så dét får du her.

Du kan evt. prøve at bruge en anden DNS (kig på din udbyders hjemmeside for at se hvilke de har at vælge mellem).
Jeg kan desværre ikke lige lure hvad der ellers kan være galt.
Avatar billede koldskaal Praktikant
19. januar 2007 - 10:57 #11
Værsko!

Nu er problemet forsvundet helt. Det er måske noget opstartsvanskeligheder hos udbyderen. De begyndte først at levere her i januar
Avatar billede venturer Nybegynder
25. januar 2007 - 08:29 #12
Godt så. Når du har fået et svar du kan buge (og der rent faktisk er lagt et svar og ikke bare en kommentar), så skal du huske at acceptere svaret før dine points bliver delt ud. :)
Avatar billede koldskaal Praktikant
17. oktober 2010 - 22:30 #13
Points værsko